W listopadzie br. 5,4 mln pasażerów zdecydowało się na podróż z PKP Intercity. Tym samym od początku 2023 r. narodowy przewoźnik przewiózł aż 62 mln osób, po raz pierwszy w historii przekraczając pułap 60 mln pasażerów już w połowie listopada. Rosnące zainteresowanie usługami przewoźnika powoduje, że do końca grudnia usługi PKP Intercity wybierze nawet 67 mln osób.
PKP Intercity może uznać bieżący rok za bardzo udany. W każdym miesiącu przewoźnik bił rekordy popularności swoich usług. Nie inaczej było w listopadzie. Do pociągów PKP Intercity w tym miesiącu wsiadło 5,4 mln pasażerów – to o ponad 400 tys. więcej niż w analogicznym okresie 2022 roku. Tym samym przewoźnik zamknął jedenasty miesiąc z wynikiem 62 mln pasażerów od początku roku, czyli aż o 8,2 mln więcej niż na koniec listopada rok wcześniej. PKP Intercity szacuje, że w całym 2023 r. z jego usług skorzysta 67 mln pasażerów.
Jednym z czynników sukcesu spółki jest ułatwianie dostępu do swoich usług. Bilety na przejazdy z PKP Intercity są coraz łatwiej dostępne. Dzięki wprowadzeniu ujednoliconego modelu sprzedaży spółka rozszerzyła sieć partnerów o najpopularniejsze serwisy oferujące bilety kolejowe i sprzedała za ich pośrednictwem 6,5 mln biletów. Nie bez znaczenia były także promocje i atrakcyjne oferty, jak choćby Taniej z Bliskimi, z której skorzystało od początku jej wprowadzenia 14,5 mln pasażerów.
Spółka równolegle rozwijała aplikację, dzięki której sprzedała 2,3 mln biletów i wzmacniała sprzedaż internetową. W październiku bieżącego roku udostępniła nowy system sprzedaży internetowej e-IC 2.0 w wersji beta, który zapewnia podróżnym nowe funkcje, takie jak planowanie podróży „tam i z powrotem”, profile zakupowe (gdzie można wskazać ulubione lub najczęstsze relacje) oraz możliwość dodania biletu do kalendarza. Po podaniu daty urodzenia pasażera, e-IC 2.0 sugeruje także ulgi, najbardziej atrakcyjne dla danego przedziału wiekowego. Z wersji beta mogą korzystać użytkownicy, którzy posiadają konto w starszej wersji e-IC lub w aplikacji mobilnej. Zakup biletów bez logowania do konta nie jest na ten moment dostępny. Zakupione uprzednio bilety będą dostępne na koncie użytkownika w każdej wersji systemu sprzedaży, czyli w obu wersjach systemu e-IC oraz w aplikacji mobilnej.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem
zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów
zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w
Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji
handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu
w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z
siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.