Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Kolejny przetarg na projekt hali utrzymaniowej Kolei Dolnośląskich w Legnicy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
03-06-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Kolejny przetarg na projekt hali utrzymaniowej Kolei Dolnośląskich w Legnicy
Fot. ms, rynek-kolejowy (zdjęcie ilustracyjne)
Koleje Dolnośląskie rozpisały kolejny już przetarg na projekt hali, w której mogłyby prowadzić szerszą działalność serwisową. Historia prób budowy obiektu jest długa i nie koniecznie szczęśliwa.

Koleje Dolnośląskie poinformowały właśnie, że planują rozbudowę swojego zaplecza technicznego. Spółka ogłosiła przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej hal serwisowych.
Postępowanie na dokumentację projektową to pierwszy etap zaplanowanej rozbudowy zaplecza technicznego dolnośląskiego przewoźnika, które znajduje się w Legnicy.

– Działająca od stycznia 2018 roku przy ul. Pątnowskiej hala przeglądowo-naprawcza pozwala na serwisowanie i wykonywanie przeglądów wykorzystywanego taboru elektrycznego i spalinowego do poziomu P3. Natomiast rozbudowując kompleks Koleje Dolnośląskie chcą w przyszłości samodzielnie wykonywać naprawy i przeglądy okresowe pociągów do poziomu P4. Przyczyni się to do zmniejszenia wydatków na serwisowanie pojazdów kupowanych kilka lat temu – czytamy w komunikacie prasowym Kolei Dolnośląskich. Spółka nie wspomina w nim, że to już trzecia próba rozbudowy obiektu.

Do trzech razy sztuka?

Pierwsza miała miejsce jeszcze za kadencji poprzedniego prezesa. Kontrakt z wykonawcą Pre-Fabrykat został zerwany już przez nowy zarząd w marcu 2019, podczas gdy prace projektowe były niemal zakończone i spółka przygotowywała się do wejścia na teren budowy.

– Powodem odstąpienia od umów były wielomiesięczne opóźnienia w realizacji projektów, zawinione przez wykonawcę (…). Dla spółki jest to nie do przyjęcia, gdyż uniemożliwia Kolejom Dolnośląskim otrzymanie dofinansowania z Regionalnego Programu Operacyjnego – informował wówczas rzecznik Kolei Dolnośląskich. Wykonawca jednak twardo obstawiał przy swoim i uważa, że nie było groźby utraty dofinansowania, oraz, że to KD było winne opóźnień. Sprawa obecnie ma finał w sądzie.

W czerwcu 2019 Koleje Dolnośląskie podjęły próbę zlecenia samego projektu nowej hali. W październiku jednak okazało się, że z dwóch ofert tylko jedna zmieściła się w kosztorysie, ale z innych przyczyn i tak nie podpisano umowy z projektantem. Już wtedy wiadomo było, że nie będzie unijnego dofinansowania na ten etap inwestycji w zaplecze KD. Obecnie dolnośląski przewoźnik podejmuje trzecią próbę budowę drugiej hali w Legnicy.

Nowa hala ma działać na początku 2023 roku

– Hala główna ma posiadać cztery tory serwisowe o długości 120 metrów, z których jeden będzie dedykowany na całoroczną, nowoczesną myjnię automatyczną. Koleje Dolnośląskie chcą wyposażyć się również w m.in. tokarkę podtorową, instalację do opróżniania nieczystości oraz nową stację paliw. Ogłoszony przetarg obejmuje wykonanie pełnej dokumentacji projektowej dotyczącej rozbudowy zaplecza technicznego. Wykonawca będzie odpowiedzialny także za przygotowanie wizualizacji 3D planowanej hali, opracowanie przedmiaru robót oraz pełnego kosztorysu inwestycji – poinformował rzecznik Kolei Dolnośląskich, Bartłomiej Rodak.

– Tym razem Koleje Dolnośląskie oczekują zakończenia prac projektowych przez wykonawcę do 31 grudnia 2020 r. Rozpoczęcie budowy zaplecza jest planowane na trzeci kwartał 2021 roku, natomiast uruchomienie hali – w pierwszym kwartale 2023 roku.

– Dzięki nowej hali serwisowej Koleje Dolnośląskie będą praktycznie samowystarczalne w zakresie serwisowania taboru. Chcemy docelowo przenieść do niej przeglądy na poziomach P3 i P4, a w obecnie istniejącej realizować poziomy P1 i P2 – wyjaśnił Damian Stawikowski, prezes Kolei Dolnośląskich.

Na temat konieczności inwestowania we własne zaplecze, ze względu na wysokie zewnętrzne koszty serwisowania taboru, dyskutowano podczas Europejskiego Forum Taborowego.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Syców (prawie) wróci na kolejową mapę Polski

Zintegrowany transport

Syców (prawie) wróci na kolejową mapę Polski

Jakub Rösler 18 lipca 2023

Koleje Dolnośląskie dojadą do Góry. Autobusem

Pasażer

Torpol blisko kontraktu na modernizację bazy PKP IC w Szczecinie

Infrastruktura

PKP Intercity przygotowuje się do budowy czterech myjni

Biznes

Zobacz również:

Syców (prawie) wróci na kolejową mapę Polski

Zintegrowany transport

Syców (prawie) wróci na kolejową mapę Polski

Jakub Rösler 18 lipca 2023

Koleje Dolnośląskie dojadą do Góry. Autobusem

Pasażer

Torpol blisko kontraktu na modernizację bazy PKP IC w Szczecinie

Infrastruktura

PKP Intercity przygotowuje się do budowy czterech myjni

Biznes

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5