Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Kolejny przetarg na naprawy EP09 PKP Intercity. Czy tym razem się uda?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
04-02-2022
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Kolejny przetarg na naprawy EP09 PKP Intercity. Czy tym razem się uda?
Fot. RKElektrowóz EP09 w okolicznościowym malowaniu na 15 lat PKP Intercity
PKP Intercity ogłasza trzeci przetarg na naprawę poziomu P4 piętnastu lokomotyw EP09, które prowadzą pociągi PKP Intercity z prędkością 160 km/h. Do dwóch poprzednich nikt się nie zgłosił.

Lokomotywy EP09, które wchodziły do taboru PKP na przełomie lat 80. i 90. to wciąż podstawowy typ elektrowozu wykorzystywany do prowadzenia pociągów pasażerskich z prędkością 160 km/h. Nie ma w nich ETCS, a więc jazda z takimi parametrami wymaga obecności w kabinie drugiego maszynisty.

Obecnie PKP Intercity posiada 46 lokomotyw tego typu. Wymaganych przepisami napraw i przeglądu poziomu P4 nie ma komu wykonać na 15 z nich. Dwa przetargi, które ogłosił przewoźnik, nie znalazły rozstrzygnięcia. Jest więc kolejny, w którego warunkach jest prawo opcji, polegające na możliwości naprawy jeszcze 7 elektrowozów. PKP Intercity będzie miało prawo skorzystać z tej opcji także częściowo (np. na 3 lokomotywy). Oferty w przetargu można składać do 3 marca

Termin wykonania naprawy okresowej P4 jednej lokomotywy stanowi 20% wagi przetargu, kryterium jakości, okres rękojmi i gwarancji na prawidłową pracę lokomotywy po wykonanej naprawie – 10%. Cena stanowi 70% wagi przetargu.

Warto przypomnieć, że po raz pierwszy w historii PKP Intercity zleciło swojej spółce córce – Remtrakowi – wykonanie naprawy P4 elektrowozu EP09. Pierwsza jest już gotowa, kolejne trzy wyjadą w następnych tygodniach.

W ostatnich dniach pytaliśmy, czy opóźnienia w prowadzonych obecnie naprawach lokomotyw, a także trudności w wyłonieniu wykonawcy kolejnych nie spowodują ograniczenia kursowania pociągów z prędkością 160 km/h. – Nie sądzę, aby to zagroziło prowadzeniu pociągów z prędkością 160 km/h – powiedział członek zarządu PKP Intercity, Adam Laskowski.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity: Przeglądy EP09 ma wykonać zakład z Mińska Mazowieckiego

Tabor i technika

PKP Intercity: Przeglądy EP09 ma wykonać zakład z Mińska Mazowieckiego

Michał Szymajda 02 sierpnia 2022

Co z przyszłością EP09 w PKP Intercity?

Tabor i technika

Co z przyszłością EP09 w PKP Intercity?

Jakub Madrjas 20 czerwca 2022

Nie ma chętnych na naprawę EP09

Tabor i technika

Nie ma chętnych na naprawę EP09

Michał Szymajda 04 stycznia 2022

Zbliżają się kolejne naprawy P4 lokomotyw EP09

Tabor i technika

Zbliżają się kolejne naprawy P4 lokomotyw EP09

Michał Szymajda 28 września 2021

Nowy przetarg PKP IC na naprawy lokomotyw EP09

Tabor i technika

Zobacz również:

PKP Intercity: Przeglądy EP09 ma wykonać zakład z Mińska Mazowieckiego

Tabor i technika

PKP Intercity: Przeglądy EP09 ma wykonać zakład z Mińska Mazowieckiego

Michał Szymajda 02 sierpnia 2022

Co z przyszłością EP09 w PKP Intercity?

Tabor i technika

Co z przyszłością EP09 w PKP Intercity?

Jakub Madrjas 20 czerwca 2022

Nie ma chętnych na naprawę EP09

Tabor i technika

Nie ma chętnych na naprawę EP09

Michał Szymajda 04 stycznia 2022

Zbliżają się kolejne naprawy P4 lokomotyw EP09

Tabor i technika

Zbliżają się kolejne naprawy P4 lokomotyw EP09

Michał Szymajda 28 września 2021

Nowy przetarg PKP IC na naprawy lokomotyw EP09

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5