Na czeski tor testowy w Velimiu dotarł trzeci z czterech piętrowych zespołów trakcyjnych, które będzie leasingować od Chińczyków austriacki przewoźnik Westbahn. Testy certyfikacyjne powoli się kończą.
Jak poinformowali zarządzający czeskim torem testowym w Velimiu, w Czechach przebywa obecnie trzeci piętrowy zespół trakcyjny, którego w niedalekiej przyszłości ma używać austriacki Westbahn. Łącznie operator ma leasingować cztery takie sześciowagonowe pojazdy, które pomieszczą 571 pasażerów w dwóch klasach. Pojazdy testowane są pod oznaczeniem DDEMU2, przygotowano jest do kursów dalekobieżnych z prędkością 200 km/h, pojazd ma być zgodny z najnowszymi standardami TSI.
W Czechach przeprowadzana jest część badań wymaganych do homologacji (zatwierdzenie odbędzie się w Niemczech i Austrii), zwłaszcza w zakresie kompatybilności elektromagnetycznej.
Jak dodaje portal zdopravy.cz, obecnie w Velimiu znajdują się też dwa inne produkty CRRC – sześcioczłonowy, ale jednopoziomowy zespół trakcyjnych Sirius pierwotnie przeznaczona dla Leo Express (zerwał on kontrakt na zakup tych pojazdów) oraz elektrowóz Bison dla ÖBB Rail Cargo Hungary.
Zespoły trakcyjne CRRC mają zostać dopuszczone do eksploatacji w Austrii i w pięciu innych krajach (zapewne chodzi o Niemcy, Słowację, Czechy, Węgry i być może Włochy). CRRC twierdzi, że użycie dużej ilości kompozytów sprawiło, że pojazd jest tylko o 10% cięższa niż sześcioczłonowy ezet bez drugiego pokładu.
Jest szansa, że pojazdy zaczną kursować po Austrii w końcu 2023 roku. Więcej o austriacko-chińskim
projekcie piszemy tutaj.