PKP Polskie Linie Kolejowe realizują przebudowę linii kolejowej nr 7 z Warszawy Wschodniej do Wawra o wartości 422 mln zł złotych. Kolejne odcinki mają zostać przebudowane do końca dekady.
Inwestycja na linii otwockiej, o wartości ok. 422 mln zł netto,
rozpoczęła się w ubiegłym roku, po zakończeniu prac na odcinku Otwock – Lublin. Początkowo miano przebudować dłuższy odcinek, z Warszawy Wschodniej aż do Otwocka ale m.in. wskutek konfliktów społecznych PLK podzieliła inwestycję i prace realizowane są tylko do Wawra. Po zmodernizowanej linii Warszawy do Lublina
pojedziemy najwcześniej w 2027 roku.
Jak podkreśla PKP PLK, obecne prace odbywają się przy utrzymaniu dwutorowego ruchu kolejowego, co zapewnia wybudowany bajpas torowy na odcinku Warszawa Wschodnia – Warszawa Wawer.
Jak postępują prace? Jak podaje inwestor, na stacji Warszawa Wawer budowane jest przejście podziemne. Umocniono podłoże, ustawiane będą ściany i strop tunelu. Na wiosnę zaplanowano przebudowę peronu.
Widać już też część nowego peronu przystanku Warszawa Gocławek pod wiaduktem na ul. Marsa. Między Warszawą Wschodnią a Warszawą Olszynka Grochowska będzie nowy przystanek Warszawa Grochów w pobliżu szpitala na ul. Szaserów. Wybudowany zostanie peron wyspowy z wiatą. Będzie system informacji pasażerskiej. Od 5 grudnia rozpocznie się kolejna faza przebudowy kolektora na ulicy Kaczeńca przy stacji Warszawa Wawer. Wykonawca i zarządca drogi przygotowali objazdy dla mieszkańców. Prace w tym miejscu potrwają około 3 miesięcy – podaje PLK.