Prawie 17 mln widzów obejrzało spoty z nosorożcem Rogatkiem w telewizji, a ponad 20 mln – w internecie. Zakończył się kolejny etap Kampanii Kolejowe ABC prowadzonej przez Urząd Transportu Kolejowego. Symbolicznym początkiem kolejnego etapu akcji było odsłonięcie muralu promującego bezpieczeństwo przy pl. Zawiszy w Warszawie. Będzie można go podziwiać do końca tego roku.
Do marca 2020 roku w szkołach i przedszkolach odbywały się interaktywne lekcje Kampanii Kolejowe ABC. Do tej pory edukatorzy przeprowadzili ponad 470 zajęć dla ponad 14 tysięcy dzieci. W czasie nauki zdalnej na stronie www.kolejoweabc.pl Urząd Transportu Kolejowego udostępnił multimedialne materiały edukacyjne, które powstały w ramach kampanii. Gra na smartfony „Kolejowe ABC” przyciągnęła do tej pory ponad 13 tysięcy graczy. Niemal tyle samo osób skorzystało z aplikacji do prowadzenia lekcji multimedialnych oraz z podręczników, scenariuszy zajęć w formie elektronicznej i kolorowanki do samodzielnego wydruku.
– Kampania Kolejowe ABC to ważne i przemyślane działania, poprzez które uczymy bezpieczeństwa na przejazdach, peronach, dworcach i w pociągu. Cieszy mnie niesłabnące zainteresowanie naszą akcją edukacyjną. Jestem przekonany, że im więcej dzieci zapozna się z zasadami bezpieczeństwa, tym z roku na rok będzie mniej groźnych wypadków na kolei – mówi dr inż. Ignacy Góra, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego.
Dotychczas prawie 17 mln widzów obejrzało spoty Kampanii Kolejowe ABC w telewizji, a ponad 20 mln – w internecie. Programy edukacyjne w telewizji obejrzały niemal 4 mln widzów. Ponadto ponad 30 tys. osób obserwuje profile społecznościowe kampanii na Facebooku i Instagramie.
Uczniowie klas III-VI szkół podstawowych uczestniczyli w Akcji Mural – konkursie na najlepszą pracę plastyczną prezentującą zasady bezpieczeństwa na terenach kolejowych. Akcja Mural przyciągnęła ponad 19 tys. uczestników z całej Polski. Nadesłano prawie 2 tys. prac nawiązujących do bezpieczeństwa na terenach kolejowych. Najlepsza koncepcja, praca uczniów z Zespołu Szkół w Nowej Sarzynie, została wykonana przez muralowców na ścianie budynku przy pl. Zawiszy w Warszawie jako wielkoformatowy mural. Będzie można go podziwiać do końca 2020 r.
Kampania Kolejowe ABC realizowana przez Urząd Transportu Kolejowego to ogólnopolska kampania informacyjno-edukacyjna, propagująca zasady bezpieczeństwa oraz wartości i wzorce związane z odpowiedzialnym zachowaniem się podczas korzystania z transportu kolejowego. Kampania jest współfinansowana ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.