Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Kolejni poszkodowani przez rozbiórkę bocznicy kolejowej w Gdańsku

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
11-01-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Kolejni poszkodowani przez rozbiórkę bocznicy kolejowej w Gdańsku
Fot. Nikodem WodowskiRozebrana bocznica do zakładu ArcelorMittal Distribution Solutions Poland
Po tym jak producent toalet Toi Toi rozebrał część torowiska bocznicy kolejowej, którą sprzedało mu miasto Gdańsk, rośnie liczba poszkodowanych tym faktem firm.

O sprawie szeroko pisaliśmy w grudniu. Miejscy urzędnicy, którzy sprzedali działkę spółce HMT Polska (spółka zależna Toi Toi Polska) twierdzili, że po torach nie poruszały się żadne pociągi, pomimo tego, że dla wszystkich przedsiębiorców w dzielnicy Kokoszki było jasne, że przynajmniej kilkadziesiąt razy w roku lokomotywy PKP Cargo odbierały materiały stalowe spod zakładu ArcelorMittal Distribution Solutions Poland. W 2018 roku, do momentu demontażu torowiska po bocznicy przejechały pociągi z łącznie 480 wagonami.

– Tory zlokalizowane na tej działce użytkowane są od 50 lat. Spółka AMDS Poland od 7 lat, czyli od kiedy stała się właścicielem majątku, nieprzerwanie korzystała z transportu kolejowego, w tym ze wspomnianej bocznicy kolejowej – wyjaśnia sprawę Marzena Rogozik, odpowiedzialna za komunikację z mediami w ArcelorMittal.

Od grudnia pociągi już nie kursują po bocznicy. Problem okazał się poważny nie tylko dla zakładu ArcelorMittal, ale też dla innej firmy zlokalizowanej przy torach. Spółka AMDS miała bowiem umowę dzierżawy fragmentu terenu z torowiskiem ze spółką Pekabex – sąsiadem HMT Polska. AMDS miesięcznie płaciła Pekabeksowi 2,5 tys. zł. Rocznie to 30 tysięcy złotych, których teraz zabraknie w kasie spółki.

– Jeden z torów bocznicy przechodzi przez nasz teren, następnie przez teren firmy Toi Toi Polska Sp. z o.o. aż do firmy ArcelorMittal. Firma Toi Toi na swojej działce zdemontowała tory bocznicy, pozbawiając tym samym możliwości korzystania z bocznicy firmę ArcelorMittal. Prawdopodobnie wystąpimy na drogę sądową przeciwko spółce, która dokonała rozbiórki, z roszczeniem odszkodowawczym. A na pewno dołączymy do pozwu, który, jak myślę, zostanie skierowany przez inne poszkodowane podmioty – powiedział na łamach trójmiejskiej „Wyborczej” Andrzej Marczak, dyrektor gdańskiego Pekabeksu.

Miasto straszy dodatkową opłatą

Tymczasem okazuje się, że ArcellorMittal płacił Pekabeksowi, ale już nie miastu, na którego terenie zlokalizowane były (i częściowo nadal są) tory. Miasto zastanawia się nawet nad tym, czy nie dochodzić zapłaty za bezumowne korzystanie z gruntu za okres ostatnich 10 lat! AMDS tłumaczy, że z torów korzystało na tych samych zasadach jak działający tu wcześniej Centrostal. Ponadto AMDS bazował na świadectwie bezpieczeństwa wydanym przez Urząd Transportu Kolejowego.

Dziennikarzom trójmiejskiej „Wyborczej” udało się skontaktować z rzeczoznawcą, który przed sprzedażą gruntu ocenił, że torowisko jest nieużywane. W rozmowie powiedział, że „nie pamięta” dlaczego uznał, że po bocznicy nie jeżdżą pociągi. Urząd miasta nie zamierza wyciągać wobec rzeczoznawcy konsekwencji.

Producent przenośnych ubikacji: informowaliśmy AMDS o planowanej rozbiórce

W sprawie głos zabrała wreszcie spółka HMT (wcześniej podjęliśmy kilka bezskutecznych prób kontaktu). – W styczniu 2018 przedstawiciele firmy HMT skontaktowali się z firmą AMDS, informując, iż w związku z zakupem działki nie będzie możliwości przewozu towarów na torze kolejowym przechodzącym przez wyżej wymienioną działkę. Poinformowano również, iż w miesiącach marzec/kwiecień 2018 na owej działce planowana jest inwestycja budowana. Staramy się o spotkanie z przedstawicielami firmy AMDS i omówienie wszelkich ewentualnych kwestii spornych – poinformowali.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Nowa bocznica wojskowa przy linii 12

Infrastruktura

Nowa bocznica wojskowa przy linii 12

Roman Czubiński 29 marca 2023

Bocznica+. Optymalizacja pracy bocznic kolejowych

Infrastruktura

Podlaskie: Bliżej 12-kilometrowej bocznicy w gminie Suwałki

Infrastruktura

Lublin: Powstaje nietypowy wiadukt nad bocznicą

Fotorelacje

Lublin: Powstaje nietypowy wiadukt nad bocznicą

jar, Rynek Kolejowy 11 marca 2019

Zobacz również:

Nowa bocznica wojskowa przy linii 12

Infrastruktura

Nowa bocznica wojskowa przy linii 12

Roman Czubiński 29 marca 2023

Bocznica+. Optymalizacja pracy bocznic kolejowych

Infrastruktura

Podlaskie: Bliżej 12-kilometrowej bocznicy w gminie Suwałki

Infrastruktura

Lublin: Powstaje nietypowy wiadukt nad bocznicą

Fotorelacje

Lublin: Powstaje nietypowy wiadukt nad bocznicą

jar, Rynek Kolejowy 11 marca 2019

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5