PKP Intercity przygotowuje się do kolejnego przetargu taborowego. Spółka właśnie zapytała producentów o warunki wykonania dostawy 46 nowych lokomotyw elektrycznych. Będzie to tabor w zupełności klasyczny – o prędkości do 160 km/h i z jednym systemem zasilania.
PKP Intercity skierowało do producentów taboru zaproszenie do złożenia informacji (RFI) dotyczącej warunków wykonania dostawy 46 nowych lokomotyw elektrycznych o prędkości eksploatacyjnej V=160 km/h. Spółka jednocześnie zastrzega, że zapytanie nie stanowi elementu jakiegokolwiek postępowania o udzielenie zamówienia i nie jest zobligowane do wyboru którejkolwiek oferty.
Jak czytamy w ogłoszeniu, PKP Intercity będzie chciało kupić 46 nowych lokomotyw elektrycznych o następującej ramowej charakterystyce:
- Prędkość eksploatacyjna: min. V= 160 km/h
- Dopuszczenie do eksploatacji na terenie Polski dla pojazdu zgodnego z obecnie obowiązującymi TSI;
- Układ osi Bo’Bo’
- Budowa pojazdu modułowa;
- Zasilanie z sieci trakcyjnej 3kV DC;
- Minimalny okres eksploatacji: 30 lat;
- Trakcja wielokrotna – minimum 2 pojazdy;
- Minimalny przebieg pomiędzy przeglądami P1 – 25 000 km;
- Minimalny czas do wykonania naprawy P4 – 60 miesięcy;
- Moc ciągła – min. 5 MW;
- ETCS L2 baseline 3 z STM z radiotelefonem GSM-R;
- System diagnostyki pokładowej;
- Przeciwpożarowy system alarmowy;
- Monitoring CCTV;
- Prędkościomierz elektroniczny z rejestratorem prawnym;
- System lokalizacji GPS;
- System łączności pokład/ziemia;
- Moduł komunikacyjny GSM/LTE/5G do wymiany danych