Zabytkowe budynki w Jarocinie i Kępnie zostały gruntownie odnowione zarówno na zewnątrz, jak i w środku. Są także dostosowane do standardów nowoczesnej obsługi podróżnych. Obydwa dworce stały się bardziej funkcjonalne. Są przystosowane do potrzeb podróżnych mających trudności z poruszaniem się. Wprowadzono także specjalne oznakowania dla osób niewidomych i niedowidzących.
Koszt przebudowy dworca w Jarocinie wyniósł ponad 4,9 mln zł netto. Wykonawcą było Przedsiębiorstwo Budowlane Jack Bud Jacek Grabowski z Poznania. Prace przebiegały pod okiem konserwatora zabytków. Dworzec powstał w latach 1889-1890. Podczas prac remontowych zadbano o jego walory historyczne.
Pod ochroną konserwatorską znajduje się również dworzec w Kępnie. Wybudowano go w 1890 roku. Koszt przebudowy wyniósł 5,9 mln zł netto. Wykonawcą prac była Firma Budowlana Eugeniusz Dota z Poznania.
Dworce w Kępnie i Jarocinie są kolejnymi obiektami wyremontowanymi przez PKP SA w tym roku w województwie wielkopolskim. Do użytku podróżnych zostały oddane także dworce w Kole, Swarzędzu, Chodzieży i Wronkach.
- Województwo wielkopolskie jest jednym z tych, w których najwyraźniej widać szeroką skalę realizowanego przez PKP SA programu modernizacji dworców. Przeprowadzone dotychczas prace to, oczywiście, nie koniec. Trwa przebudowa dworców w Kaliszu, Gnieźnie, Kościanie, Środzie Wielkopolskiej. Chcemy, aby podróżni mogli z nich skorzystać już w przyszłym roku - mówi Jarosław Bator, dyrektor zarządzający ds. nieruchomości w PKP SA.