Partnerzy serwisu:
Zintegrowany transport

Kolejne warianty olsztyńskiego tramwaju. Decyzja niedługo

Dalej Wstecz
Data publikacji:
03-04-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

ZINTEGROWANY TRANSPORT
Kolejne warianty olsztyńskiego tramwaju. Decyzja niedługo
W Olsztynie wciąż trwa dyskusja nad kształtem przyszłej rozbudowy tramwajów. Ostatnie konsultacje społeczne na początku marca przyniosły wiele głosów sceptycznych co do zaproponowanych tras i wiele propozycji zmian. Projektanci nanieśli poprawki na koncepcje olsztyńskiego tramwaju. Uwzględniono niektóre głosy mieszkańców co do niektórych odcinków. Która wersja okaże się być ostateczna?

W lutym Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego w Gdańsku przedstawiło mieszkańcom trzy warianty przebiegu tramwajów. Nie spotkały się one jednak z dużym entuzjazmem. Przede wszystkim zarzucono urzędnikom, że ci z góry narzucili planistom sztywną trasę tramwaju. Linia miała połączyć Pieczewo wraz z fabryką opon i dworcem kolejowym. Wytyczenie linii pozostawiono już pracowni. Ta, mimo że miała przygotować trzy różne przebiegi linii, stworzyła trzy takie same, które różniły się tylko usytuowaniem przystanków i torowiska w jezdni lub poza nią.

Po wysłuchaniu głosów mieszkańców prezydent miasta zlecił przygotowanie pracowni kolejnych wariantów z zaznaczeniem głosów mieszkańców. Apelowano by w niektórych przypadkach tramwaj przebiegał innymi ulicami, niekiedy wręcz równoległymi, by lepiej obsłużyć osiedla. Przed świętami do ratusza trafiły kolejne gotowe warianty. – Zostały one przygotowane po konsultacjach z mieszkańcami, w oparciu o zgłoszone sugestie – zaznacza Marta Bartoszewicz, rzeczniczka prasowa Urzędu Miasta.

Najwięcej emocji budziła koncepcja tramwaju, który szerokim łukiem omijał jedno z większych osiedli mieszkaniowych – Nagórki. Planiści uwzględnili głosy mieszkańców i zamiast ul. Krasickiego tramwaj miałby skręcać z ulicy Synów Pułku na tereny spacerowe między uliczkami Orłowicza i Murzynowskiego. Dalej biegłby obok pętli Nagórki i dalej ul. Barcza do ul. Krasickiego. Tramwaj w tym wariancie objąłby bezpośrednio swoim zasięgiem większą część osiedla. Co ciekawe, nie graniczyłby z jezdnią, tylko przebiegałby przy samych chodnikach. Niewątpliwie jest to ciekawa wizja. – Na dniach wyślemy pismo do Rady os. Nagórki z prośbą o opinię w sprawie poprowadzenia linii tramwajowej przez to osiedle. Podczas konsultacji otrzymaliśmy różne głosy w tej sprawie. Niektóre z nich są sprzeczne, a zatem chcemy otrzymać oficjalne stanowisko, które weźmiemy pod uwagę podejmując ostateczną decyzję o wyborze przebiegu linii – podkreśla Bartoszewicz.

Kolejny wariant zakłada z kolei, że tramwaj biegłby ul. Pstrowskiego do Osiedla Mazurskiego, gdzie skręcałby przed pobliską pętlą autobusową przy jeziorze Skanda w prawo. Dalej trasa prowadzi terenami zielonymi, gdzie znajdują się w większości ogródki działkowe, by wyjechać przy ul. Krasickiego, pomiędzy ulicami Murzynowskiego i Wańkowicza. Urzędnicy dostrzegają w tej trasie potencjał zwłaszcza latem, gdy tramwaj dowoziłby plażowiczów.

Planiści zmienili też przebieg tramwaju do ulicy Dworcowej. Tramwaj od Pieczewa nie jechałby już do al. Piłsudskiego, tylko skręcałby wcześniej w ul. Żołnierską. Ma to pozwolić na lepszą obsługę komunikacyjną wielkiego blokowiska.

Ostatni wariant dotyczy węzła komunikacyjnego przy Dworcu Głównym. Wszyscy przyznają, że obecne usytuowanie peronów tramwajowych uniemożliwia rozwoju tramwaju w ul. Dworcową bez przebudowy obecnego węzła. Pracowania zaproponowała dosyć kontrowersyjne rozwiązanie, by perony przesunąć w głąb ul. Lubelskiej, tak by wszystkie linie miały jednak wspólny przystanek.– Ostateczna decyzja, co do wyboru konkretnych wariantów, zapadnie na początku II kwartału tego roku. Podejmie ją rada techniczna, uwzględniając opinie i sugestie uzyskane podczas konsultacji – podkreśla rzeczniczka.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Olsztyn. Zielone światło od UZP. Będzie umowa z Durmazlarem

Zintegrowany transport

Olsztyn. Zielone światło od UZP. Będzie umowa z Durmazlarem

Przemysław Farsewicz 22 czerwca 2018

Olsztyn: Węższe tramwaje zapewnią konkurencję w przetargu

Zintegrowany transport

Olsztyn: Węższe tramwaje zapewnią konkurencję w przetargu

mj, Transport Publiczny 20 października 2017

Rozbudowa olsztyńskiego tramwaju z dofinansowaniem

Zintegrowany transport

Pozostałe z wątku:

Zobacz również:

Olsztyn. Zielone światło od UZP. Będzie umowa z Durmazlarem

Zintegrowany transport

Olsztyn. Zielone światło od UZP. Będzie umowa z Durmazlarem

Przemysław Farsewicz 22 czerwca 2018

Olsztyn: Węższe tramwaje zapewnią konkurencję w przetargu

Zintegrowany transport

Olsztyn: Węższe tramwaje zapewnią konkurencję w przetargu

mj, Transport Publiczny 20 października 2017

Rozbudowa olsztyńskiego tramwaju z dofinansowaniem

Zintegrowany transport

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5