Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Kolejne używane wagony z DB w RegioJet. Przewoźnik nadal szuka okazji na Zachodzie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
06-08-2020
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Kolejne używane wagony z DB w RegioJet. Przewoźnik nadal szuka okazji na Zachodzie
Fot. ms, rynek-kolejowy (zdjęcie ilustracyjne)
RegioJet zdecydował się na zakup kolejnej już transzy wagonów, których używały Koleje Niemieckie. Tym razem chodzi o wagony 2. klasy z miejscami do siedzenia, które były wykorzystywane w połączeniach EC i IC.

Trudno już zliczyć, ile wagonów sprowadził czeski przewoźnik z zachodu Europy. Spróbujemy jednak przygotować takie zestawienie.

W czerwcu ubiegłego roku sprowadził 30 nieużywanych od kilku lat wagonów z miejscami do leżenia z Belgii, które zamierza kompleksowo zmodernizować i wysłać je na trasy jako wagony bezprzedziałowe 2. klasy. Później, w związku z coraz większymi potokami pasażerów między Bratysławą a Komarnem, zdecydował się na ściągnięcie z Niemiec znajdujących się w dobrym stanie wagonów piętrowych. W międzyczasie RegioJet kupił 18 wagonów kuszetek, również od DB, dla relacji Praga – Koszyce. W kwietniu 2020 roku RegioJet powziął śmiały plan kupna kolejnych kuszetek z Niemiec. Już wtedy chciał uruchamiać, pomimo pandemii, kolejowy most pomiędzy Czechami a Chorwacją, który obecnie rzeczywiście działa. Co więcej: te kuszetki mają znaleźć się z składzie pociągów, które od grudnia mają ruszyć z Przemyśla do Pragi.

To nie koniec. W lipcu 2020 RJ kupił kolejne cztery kuszetki z miejscami na rowery, a z końcem sierpnia do Czech wjechało 19 wagonów 2. klasy o podwyższonym standardzie, z których DB korzystała do niedawna na dalekobieżnych połączeniach krajowych i międzynarodowych EC. Są bezprzedziałowe i wyróżnia je układ (niezwykle komfortowych) siedzeń 2+1, charakterystyczny bardziej dla wagonów 1. klasy.

– Zamierzamy te wagony poddać liftingowi, przygotować do kursowania w siatce połączeń RJ i wykorzystać do obsługi zarówno połączeń krajowych jak i zagranicznych. Potrzebujemy ich, ponieważ za chwilę osiągniemy przewozy równe tym sprzed pandemii i spodziewamy się dalszych wzrostów – powiedział Aleš Ondrůj, rzecznik prasowy RegioJet.

Przewoźnik ocenił, że zakup używanych wcześniej na zachodzie Europy wagonów, w większość z dopuszczeniem do 200 km/h, bardzo mu się opłaca.

– Za cenę około 150 tysięcy euro (675 tysięcy złotych), czyli... 7,5% wartości nowych wagonów, mamy pojazdy w wysokim standardzie, które po liftingu mogą spokojnie dalej jeździć i wozić pasażerów – powiedział prezes RegioJet Radim Jančura. Dla porównania: średni koszt modernizacji wagonu dla PKP Intercity z wymianą wózków to około 4,4 mln złotych. Należy tu jednak doliczyć jeszcze czas, w którym są one wyłączone z ruchu. 

Od początku działalności RegioJet operuje także na starszych wagonach pozyskanych z Kolej Austriackich, oraz kupionych jako nowych wagonach Astra. Od grudnia 2019 rozpoczął także ruch na liniach finansowanych przez regiony. Tutaj w połowie 2021 roku mają zacząć kursować Elfy 2, które wyprodukuje bydgoska Pesa. 
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

RegioJet będzie testował chińskiego Siriusa z pasażerami!

Tabor i technika

RegioJet ogłosił wyniki za 2022 rok

Biznes

RegioJet ogłosił wyniki za 2022 rok

Mikołaj Kobryński 09 czerwca 2023

RegioJet wygrał w sądzie z UTK

Prawo i polityka

RegioJet wygrał w sądzie z UTK

Jakub Madrjas 26 maja 2023

RegioJet sprzedaje bilety na 5 miesięcy w przód

Pasażer

RegioJet sprzedaje bilety na 5 miesięcy w przód

Michał Szymajda 28 kwietnia 2023

110 tysięcy pasażerów pociągów RegioJet na linii Przemyśl - Praga

Tabor i technika

Zobacz również:

RegioJet będzie testował chińskiego Siriusa z pasażerami!

Tabor i technika

RegioJet ogłosił wyniki za 2022 rok

Biznes

RegioJet ogłosił wyniki za 2022 rok

Mikołaj Kobryński 09 czerwca 2023

RegioJet wygrał w sądzie z UTK

Prawo i polityka

RegioJet wygrał w sądzie z UTK

Jakub Madrjas 26 maja 2023

RegioJet sprzedaje bilety na 5 miesięcy w przód

Pasażer

RegioJet sprzedaje bilety na 5 miesięcy w przód

Michał Szymajda 28 kwietnia 2023

110 tysięcy pasażerów pociągów RegioJet na linii Przemyśl - Praga

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5