Dwóch wykonawców chce modernizować torowisko tramwajowe na ul. Energetyków i Gdańskiej oraz przebudować pętlę na Basenie Górniczym. Inwestycja realizowana będzie w ramach projektu "Budowa i przebudowa torowisk w Szczecinie" dofinansowana w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
W siedzibie spółki Tramwaje Szczecińskie otwarte zostały oferty w przetargu na modernizację torowisk wraz z siecią trakcyjną od przyczółku przed Mostem Długim do Basenu Górniczego wraz z pętlą. Z inwestycji wyłączone jest torowisko na samym Moście Długim.
Łącznie przebudowanych będzie 8 296 metrów toru pojedynczego. W ramach inwestycji powstanie także wspólny pas autobusowo – tramwajowy na ul. Energetyków, wspólne przystanki tramwajowo - autobusowe na ul. Gdańskiej (wykonane zostaną wjazdy na przystanki i zjazdy z nich), śluza dająca priorytet pojazdom komunikacji miejskiej wjeżdżającym na Most Długi od strony ul. Energetyków.
Swoje oferty złożyli:
-
1. Konsorcjum Tor - Kar – Sson Warszawa – Z.U.E. S.A. z Krakowa – Strabag Pruszków, które ofertę skalkulowało na kwotę 115 055 579, 48 zł;
-
2. Energopol Szczecin, który prace wycenił na 79 775 601, 99 zł.
Obecnie trwa ocena złożonych ofert. Zgodnie ze specyfikacją wykonawca na przeprowadzenie prac będzie miał 270 dni od podpisania umowy.
Przebudowa torowisk pomiędzy prawo a lewobrzeżem Szczecina znacznie usprawni funkcjonowanie komunikacji miejskiej pomiędzy obiema częściami miasta a połączeniu z budowaną obecnie trasą Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju sprawi, że komunikacja tramwajowa będzie atrakcyjna zarówno pod względem czasu podróży jak i komfortu. Dodatkowym atutem komunikacji tramwajowej na ul. Gdańskiej i Energetyków jest to, że ruch odbywa się po całkowicie wydzielonym torowisku. Inwestycja realizowana będzie w ramach projektu "Budowa i przebudowa torowisk w Szczecinie" dofinansowana w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.
W al. Piastów już pracują
Wartość projektu wynosi 273443 215,80 zł brutto, z czego dofinansowanie wynosi 131 170 000,00 zł netto. Kwota dofinansowania stanowi 59% kosztów kwalifikowanych. W ramach tych środków obecnie przebudowywane jest torowisko w al. Piastów. W nocy z piątku na sobotę (28 lutego na 1 marca) rozpocznie się kolejny etap prac: wymiana torowisk na skrzyżowaniu al. Piastów z ul. Narutowicza i ul. Ku Słońcu. Oznacza to zmiany w organizacji ruchu w tym rejonie Szczecina.
Prace realizuje konsorcjum firm Tor - Kar - Sson Warszawa i ZUE. Niebawem konsorcjum to rozpocznie przebudowę torowisk na ul. Wawrzyniaka oraz na skrzyżowaniu al. Bohaterów Warszawy i ul. Jagiellońskiej. W formule „zaprojektuj i wybuduj” ZUE zmodernizuje także zajezdnię tramwajową w al. Wojska Polskiego. Pierwszą inwestycją zrealizowaną w ramach programu „Budowa i przebudowa torowisk w Szczecinie” była przebudowa układu torowego na Bramie Portowej. Prace wykonane były w 2012 roku.
To niejedyne inwestycje tramwajowe w Szczecinie. Trwa budowa pierwszego etapu Szczecińskiego Szybkiego Tramwaju. Rozpoczęła się także przebudowa ul.Potulickiej i Narutowicza w ramach, której przebudowane zostaną także torowiska na obu ulicach współfinansowana ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego.