PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły postępowanie przetargowe na zaprojektowanie i wykonanie robót, mających zmodernizować fragment linii nr 274 na odcinku Wrocław - Jelenia Góra.
Przedsięwzięcie polega na zaprojektowaniu i wykonaniu robót budowlanych związanych z wymianą nawierzchni torowej i rozjazdów wraz z infrastrukturą towarzyszącą. Pomiędzy Wrocławiem i Wałbrzychem na linii nr 274 wykonane będą dwa zadania.
Zadanie nr 1 dotyczy odcinka o długości 8,8 km na szlaku Imbramowice – Żarów. Planowane prace obejmą m.in. wymianę nawierzchni na szlakach i przejazdach kolejowych oraz wymianę rozjazdów w stacji Żarów. W zakresie zadania jest także naprawa mostu kolejowego oraz przepustów.
Zadanie nr 2 dotyczy odcinka Żarów – Jaworzyna o długości 5,8 km. Poza wymianą nawierzchni, w zakresie prac ujęto też naprawę wiaduktu stalowego. Przewidziano również prace torowe na stacji Jaworzyna Śląska.
Ponadto w ramach obu zadań wykonane będzie odtworzenie odwodnienia oraz wymiana urządzeń energetycznych. Rezultatem modernizacji będzie skrócenie czasu jazdy pociągów na trasie Wrocław – Wałbrzych. Rozkładowa prędkość wzrośnie z obecnych 40 km/h do 100 km/h. Poprawi się również stan przejazdów kolejowo – drogowych i obiektów związanych z obsługa podróżnych.
Termin realizacji założono na 5 miesięcy od daty zawarcia umowy. Finansowanie z budżetu państwa.
W minionych latach PKP PLK S.A. przeznaczyła na poprawę linii Wrocław – Jelenia Góra około 80 milionów zł (z Funduszu Kolejowego, budżetu państwa i środków własnych). Wykonano m.in. prace na szlakach: Smolec – Kąty Wrocławskie, Wałbrzych Miasto – Wałbrzych Fabryczny, Wałbrzych Miasto – Boguszów Gorce oraz stacjach: Wałbrzych Główny, Jaworzyna Śląska.