Mylił się ten, który myślał, że po ponad 4 latach opóźnienia remontu odcinek linii 207 od Malborka do granicy z województwem kujawsko-pomorskim ma za sobą wszystkie problemy. Za nami kolejne zamknięcie torów między Kwidzynem a Malborkiem, przed nami zamknięcia torów na odcinku Gardeja - Grudziądz. Końca prac nie widać.
Zakończone 21 września prace związane z wymianą prowizorycznej konstrukcji na stałą przęsła wiaduktu kolejowego w Brachlewie, odbywały się na odcinku Kwidzyn – Malbork, gdzie ruch pociągów został wznowiony w 2021 r.
– Od soboty, 16 września, na odcinku Brachlewo – Kwidzyn obowiązywała zastępcza komunikacja autobusowa. Pociąg TLK Flisak jeździł trasą zmienioną przez Prabuty z zastępczą komunikacją autobusową z i do stacji Sztum (notował w tych dniach olbrzymie opóźnienia – dop. red.). Zmiany zostały uzgodnione z przewoźnikami. Szczegóły zmian były dostępne w rozkładzie jazdy – na plakatach oraz na stronie internetowej i w aplikacji mobilnej Portal Pasażera. Prace wykonywano w ramach inwestycji realizowanej przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad oraz PKP Polskie Linie Kolejowe SA – napisał Przemysław Zieliński z biura prasowego PKP PLK.
Kolejowa przeprawa nad Wisłą nieczynna dłużej niż zakładanoJednocześnie trwa cały czas remont kolejowej części mostu kolejowo-drogowego przez Wisłę w Grudziądzu. Uniemożliwia to kursowanie pociągów po linii 208 na odcinku od Grudziądza do Laskowic Pomorskich. Pociągi są zastępowane przez autobusy. Remont właśnie się przedłużył.
Aktualnie wykonawca prowadzi prace rozbiórkowe, wykonuje powłokę antykorozyjną konstrukcji stalowej oraz nowe chodniki techniczne. Na najdłuższym tego typu obiekcie w kraju wymienione zostaną szyny, podkłady i mostownice. Konstrukcja stalowa zostanie zabezpieczona nową powłoką antykorozyjną, a uszkodzone elementy wymienione lub naprawione.
– Zakończenie prac planowane jest w I kwartale 2024 r. Zmiana terminu zakończenia inwestycji spowodowana jest koniecznością wykonania szerszego zakresu prac – wymiany dodatkowych elementów konstrukcji stalowej. Koszt robót to ponad 40 mln zł netto. Po realizacji wszystkich prac pociągi pasażerskie pojadą przez most szybciej – do 80 km/h (obecnie do 50 km/h) – poinformował „Rynek Kolejowy” Przemysław Zieliński.
50 km/h między Grudziądzem a GardejąAle to nie koniec. Na rok 2024 planowane są inwestycje, które doprowadzą do zamknięcia linii 207 na odcinku od Grudziądza do Gardei. Ten odcinek, zlokalizowany na terenie kujawsko-pomorskiego, nie doczekał się dotąd poważnego remontu. PKP PLK chce tu wymieniać przepusty w kilku miejscach, a także, w ramach osobnego zadania, most nad rzeką Osą przy stacji Grudziądz Owczarki.
Te prace rozwiążą tylko kilka punktowych problemów odcinka Grudziądz – Gardeja. Na większości tego odcinka pociągi ślimaczą się z prędkością 50 km/h. Potrzebny więc będzie jej kolejny, trzeci remont. Nie obejdzie się oczywiście bez wprowadzenia komunikacji zastępczej...
Dla tego remontu powinien być już gotowy projekt,
umowę na jego przygotowanie podpisano w 2021 roku.