Od 1 czerwca na linii pomiędzy Krakowem Głównym a Sędziszowem pojawią się dwa elektryczne zespoły trakcyjne EN57, zmodernizowane przez poznański FPS. Koleje Małopolskie posiłkują się nimi, ze względu na konieczność wykonania napraw i przeglądów własnych pojazdów.
Dwa EN57 Feniks zostały wypożyczone przez pool taborowy Polski Tabor Szynowy, w efekcie wygranego przez tą spółkę przetargu. Zadysponuje się je do obsługi linii SKA2, z Krakowa Głównego do Sędziszowa.
Koleje Małopolskie mają dzierżawić pojazdy od 1 czerwca do 31 grudnia 2020 r. Najpierw maszyniści i drużyny konduktorskie zostaną przeszkolone w zasadach pracy na nich, w połowie czerwca powinny już wyjechać na trasy z pasażerami.
– Dostawca został wybrany z wolnej ręki po dwóch przetargach nieograniczonych, do których nie zgłosiło się żadne przedsiębiorstwo. Dostawcą jest polska firma „Polski Tabor Szynowy”, który jest spółką dostarczającą tego typu jednostki także do innych przewoźników. Zorganizowanie dodatkowego taboru było koniecznością z uwagi na przeglądy P4 pojazdów EN64 oraz P3 pojazdów EN78/EN79 – napisała Justyna Piekorz z departamentu handlowego Kolei Małopolskich.
Z dwóch Feniksów pożyczonych z PTS korzysta w Małopolsce także Polregio. Te pojazdy miały być również pożyczone do warszawskiej SKM, jednak przewoźnik
zdecydował się na ofertę Industrial Division, z ezt typu 14WE.