Stadler dostarczy do DB Regio kolejne pojazdy akumulatorowe. 14 ekologicznych zespołów trakcyjnych będzie kursować w północno-wschodnich Niemczech.
To już trzecie zamówienie na pojazdy akumulatorowe, jakie będzie realizowane dla niemieckich operatorów. W tym wypadku zamawiającym będzie również DB Regio. Nowe dwuczłonowe akumulatorowe zespoły trakcyjne pojawią się w ruchu pasażerskim w 2026 roku. Będą obsługiwać linie stosunkowo niedaleko od polskiej granicy – pomiędzy Wismarem, Rostokiem i Tessinem, a także między Bad Doberan – Rostock i Graal Muritz.
We Flirtach Akku będzie 99 miejsc siedzących i spora przestrzeń uniwersalna – do przewozu rowerów, sprzętu sportowego czy wózków. Będzie oczywiście klimatyzacja, nowoczesny system informacji pasażerskiej, toaleta dla osób z ograniczoną mobilnością.
– Z nowymi bateryjno-elektrycznymi zespołami trakcyjnymi, które zastąpią pojazdy z silnikiem diesla, robimy ważny krok w kierunku neutralności klimatycznej Niemiec. Jako DB Regio jesteśmy dumni, że możemy wprowadzić do ruchu pierwsze zeroemisyjne pojazdy na linie Meklemburgii i Pomorza Przedniego – powiedział Carsten Moll, dyrektor oddziału północnowschodniego DB Regio.
Łącznie Stadler ma w portfelu zamówień już 113 Flirtów z alternatywnymi źródłami energii. O ostatnim zamówieniu
pisaliśmy tutaj, a rekordzie osiągniętego przez Akku dystansu -
tutaj.