PKP PLK szuka firmy, które dokończy prace po Astaldi na odcinku Rawicz – Leszno. Część robót wykonuje obecnie ZRK DOM. Harmonogram przesunął się aż na koniec 2020 roku.
Po tym, jak Astaldi zeszło z kontraktu na modernizację odcinka Rawicz-Leszno na linii E59, PKP PLK szybko
podpisała umowę z własną spółką ZRK DOM na kontynuację prac. Roboty miały trwać do grudnia 2018 roku, ale
ledwo się zaczęły. Na początku miesiąca PKP PLK
potwierdziła, że "zakończenie robót budowlanych zaplanowane jest na koniec 2020 roku".
PKP PLK informowała, że opóźnienie prac ZRK DOM to wina błędnych pomiarów geodezyjnych stref przejściowych obiektów inżynieryjnych. Nie wyjaśnia to jednak, czemu prace nie są kontynuowane w pozostałych lokalizacjach.
Społecznicy śledzący modernizację linii E59 poinformowali o informacji uzyskanej przez burmistrza Rawicza, zgodnie z którą zaangażowanie ZRK DOM w prace na linii E59 wynosi zaledwie 5 proc. Na pytanie "Rynku Kolejowego" w tej sprawie PLK stwierdza, że "aktualnie ZRK DOM buduje nowe podtorze między Korzeńskiem a Rawiczem oraz na stacji Rawicz nowy peron nr 2. Na szlaku Bojanowo – Rydzyna ZRK DOM ułożył w jednym torze około 5 km nowych szyn i buduje nowe podtorze na pozostałej części szlaku".
Według informacji społeczników, PKP PLK zaprosiła cztery firmy do dokończenia prac po na odcinku Rawicz-Leszno. Przedstawiciel PLK potwierdził tę informację, ale nie chce podać żadnych szczegółów. - PLK zaprosiły kilka firm działających w sąsiedztwie budowy, mających odpowiedni potencjał do wykonania prac po Astaldi - poinformował Zbigniew Wolny z zespołu prasowego PLK. Na pytanie o zakres prac odpowiada, że wynika on z kontraktu z Astaldi inwentaryzacji prac, natomiast wartość umowy, którą ma podpisać PLK nie jest jeszcze ustalona.
Jak informuje rzecznik PKP PLK Mirosław Siemieniec, chodzi o zakres prac nieobjęty umową z ZRK DOM, opiewającą na ok. 45 milionów złotych. W chwili zerwania umowy PKP PLK - Astaldi, pozostałe do wykonania prace na odcinku Rawicz - Leszno oceniano na ponad 300 milionów złotych.
Sprostowanie: Z pierwotnej wersji artykułu wynikało, że firmy zaproszone przez PKP PLK wykonają prace, które miała wykonać spółka ZRK DOM. Za wprowadzenie Czytelników w błąd najmocniej przepraszam.