Dolnośląska Służba Dróg i Kolei rozpisała przetarg na rewitalizację kolejnego fragmentu linii kolejowej nr 308, tym razem pomiędzy Mysłakowicami a Kowarami, lecz bez tego przystanku. Łącznie to ponad 4 kilometry torów, które mają zostać zrewitalizowane w ciągu 9 miesięcy od momentu podpisania umowy.
Dolnośląska Służba Dróg i Kolei właśnie ogłosiła przetarg na zaprojektowanie i rewitalizację fragmentu linii kolejowej nr 308, pomiędzy Mysłakowicami a Kowarami, na odcinku od 29,588 kilometra do 25,223 kilometra (prace zakończą się więc tuż przed przystankiem osobowym Kowary).
Zadanie obejmuje rozbiórkę obecnego toru, wzmocnienie podłoża wraz z jego odwodnieniem, oczyszczenie podsypki oraz wykonanie całkowicie nowej nawierzchni kolejowej. Wykonawca ma również wykonać zupełnie nowe odwodnienie. Po rewitalizacji linia ma być zdolna do kursowania pociągów z prędkością 80 km/h a maksymalny nacisk na oś to 196 kN. W ramach prac zostanie rozebrany oraz zbudowany od nowa przystanek osobowy w Kostrzycy. Jego lokalizacja nie ulegnie zmianie względem obecnego umiejscowienia.
Peron na nowym przystanku ma mieć długość 100 metrów a jego wysokość to 55 centymetrów. Szerokość peronu wyniesie 3,7 metra długości. Na peronie pojawi się wiata, ławki oraz kosze na śmieci. Zadanie obejmie również montaż monitoringu, tablic kierunkowych oraz tablicy z nazwą przystanku.
Na opisywanym odcinku linii nr 308 ruch pasażerski ustał w 1986 roku, natomiast zamknięcie linii dla ruchu kolejowego nastąpiło w 2007 roku. Województwo
przejęło całą linię 308 (na odcinku Kamienna Góra – Jelenia Góra) w 2021 roku. Część linii, pomiędzy Jelenią Górą a Mysłakowicami,
została zrewitalizowana w ostatnich miesiącach z myślą o odtworzeniu połączenia do Karpacza - linia nr 340 prowadząca do kurortu zaczyna swój bieg właśnie na stacji Mysłakowice.
Przedmiot umowy ma zostać wykonany w ciągu 9 miesięcy od dnia jej podpisania.
W postępowaniu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy wykażą, że w ciągu pięciu ostatnich lat wykonali co najmniej jedno zadanie związane z modernizacją/rewitalizacją/budową/przebudową linii kolejowej o wartości co najmniej 10 mln złotych brutto. O wyborze najlepszej oferty zdecyduje cena - 60% oraz okres obowiązywania gwarancji - 40%.
Rewitalizacja linii kolejowej ma zostać sfinansowana z nowego regionalnego programu unijnego.