Kolejna hybrydowa lokomotywa manewrowa zbudowana przez chińskiego producenta CRRC rozpoczęła testy w celu otrzymania kompletu pozwoleń na kursowanie po niemieckich torach. Spalinowy pojazd będzie w przyszłości eksploatowany przez DB Netz, czyli odpowiednik PKP PLK.
Łącznie CRRC produkuje dla DB cztery lokomotywy manewrowe, z możliwością poszerzenia zamówienia do maksymalnie 20 pojazdów Deutsche Bahn rozdziela je pomiędzy spółki, które zgłosiły na nie zapotrzebowanie. Pokazana na zdjęciach będzie pracować dla DB Netz, a dwie pozostałe dla S-Bahn Hamburg, gdzie pomogą w przeciąganiu wagonów w bazie utrzymaniowej. Intensywna eksploatacja w różnych warunkach ma też wskazać na wady i zalety pierwszej chińskiej lokomotywy na niemieckich torach. Pojazd dla DB Netz jest też dłuższy, nieco cięższy i szybszy (100 km/h) od tych przeznaczonych dla S-Bahn.
Umowa na dostawę 20 chińskich manewrówek została
zawarta w czerwcu 2018 roku. Do przetargu nikt poza CRRC się nie zgłosił. Wszystkie cztery pojazdy mają wejść do normalnej eksploatacji w 2021, po otrzymaniu homologacji.
Wszystko wskazuje na to, że pojazdy pod marką CRRC będą pojawiać się w Europie częściej. Ma to związek z przejęciem niemieckiego Vossloha przez CRRC, o czym
piszemy tutaj.