Po raz kolejny, tym razem w szczególnych pandemicznych warunkach, nie jest możliwy zakup biletów kolejowych na pociągi PKP Intercity za pomocą strony intercity.pl.
[aktualizacja]
Po godzinie 19 system zaczął odzyskiwać sprawność. W tej chwili możliwy jest zakup biletów za pośrednictwem intercity.pl, choć z pozycji rozkładu jazdy na tej stronie nie jest możliwe sprawdzenie ceny biletów. Nieco później zakup biletów zaczął być możliwy za pośrednictwem komórek.
Awaria systemu sprzedaży internetowej
Pierwszy o awarii poinformował portal polsatnews.pl. Problem z zakupem biletów lub pobraniem miejscówek do biletów okresowych (w tym weekendowych) pojawił się około południa 21 lutego.
Nie jest możliwy nie tylko zakup biletów, ale też sprawdzenie ich ceny na w zasadzie wszystkie relacje pociągów, które są w systemie. – Zakup biletu z miejscówką możliwy jest natomiast przez aplikację IC Mobile Navigator oraz przez Skycash – powiedziała Katarzyna Grzduk, rzeczniczka prasowa PKP Intercity. Za awarię systemu obwiniła „obciążenie systemu, które zostało spowodowane dużym zainteresowaniem podróżnych". Jak dodała, spółka intensywnie pracuje nad usunięciem awarii i ponownym uruchomieniem systemu.
Jest to sytuacja szczególna, zważywszy na to, że do pociągu PKP Intercity nie można obecnie wejść, jeśli nie posiada się miejscówki,
z uwagi na sytuację pandemiczną. Komunikaty o tym były wygłaszane na pokładach pociągów PKP Intercity nawet w momencie, gdy trwała awaria. Po godzinie 14 większość drużyn konduktorskich przestała nadawać ten komunikat i w razie pojawienia się podróżnych bez biletu lub miejscówki, starała się wyszukiwać dla nich miejsce w składzie i sprzedawała bilety. Tak było m.in. na pokładzie IC Podlasiak ze Szczecina do Suwałk.
Co ciekawe, już w piątek na większość niedzielnych pociągów, np. z Poznania do Warszawy, nie można było dostać miejscówek. W tej sytuacji jest niemal pewne, że pasażerowie zajmą miejsce w pociągach z wysoką frekwencją (obecnie zajętych może być 50% miejsc siedzących) i będą liczyć na zakup biletów u konduktora. Nie mają bowiem wiedzy o ich zajętości, wiedzą jedynie o awarii.
System sprzedaży biletów PKP Intercity
nie raz udowodnił już swoje wady. Poważne awarie systemu zdarzają się kilka razy w roku. Latem PKP Informatyka zapowiedziała rozpoczęcie
poszukiwań nowego dostawcy systemu, nie stanie się to jednak szybko.