Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Koleje Włoskie szukają dostawcy 250 ezt. Przed szansą także Newag?

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
05-08-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Koleje Włoskie szukają dostawcy 250 ezt. Przed szansą także Newag?
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.plImpuls 2 Newagu w Bari
W maju dyrektor generalny Ferrovie Dello Stato (odpowiednik polskiego PKP SA) zapowiedział wielkie inwestycje w tabor kolejowy i infrastrukturę. Kolejom Włoskim niewiele czasu zajęło przejście od słów do czynów. Na początku sierpnia ogłoszono przetarg, w którym producenci zagrają o olbrzymią stawkę: umowę ramową na dostawę aż 250 elektrycznych zespołów trakcyjnych w dwóch przetargach.

O tym, że Włosi przymierzają się do wielkich inwestycji w tabor kolejowy informowaliśmy w maju. Łączna wartość inwestycji w infrastrukturę i tabor kolejowy ma wynieść 42 mld euro, z możliwością uzupełnienia kontraktów o opcje, do 58 mld euro. 

Obecnie Koleje Włoskie ogłaszają dwa przetargi. Pierwszy z nich dotyczy dostawy 38 elektrycznych zespołów trakcyjnych przystosowanych do jazdy z prędkością 160 km/h, w dwóch transzach po 19 pojazdów. Umowa ramowa z producentem wybranym w drodze przetargu opiewać będzie jednak na aż 150 pojazdów, które łącznie będzie można dostarczyć. Cały kontrakt może być warty około 1,1 miliarda euro.

Drugi konkurs ofert ogłoszony przez Koleje Włoskie dotyczy dostawy 100 elektrycznych zespołów trakcyjnych, z których 22 zostanie zamówionych na pewno, a pozostałe – w ramach prawa opcji. Różnica w stosunku do pierwszego przetargu jest taka, że pojazdy mają być lepiej przygotowane do przewozów międzyregionalnych. Mają mieć możliwość kursowania z pasażerami z prędkością do 200 km/h. To zamówienie może być warte nawet 1,6 mld euro.

W obu przetargach Koleje Włoskie oczekują pełnego utrzymania pojazdów przez 15 lat z możliwością wydłużenia tego okresu o następne 10 lat. Włosi oczekują, że części zamienne do pojazdów będą produkowane stale przez przynajmniej 23 lata. Oczekiwać należy, że włoskim przetargiem zainteresuje się Hitachi Rail (spadkobierca Ansaldo Bredy), Alstom (który produkuje obecnie ezt dla Włochów w polskim Chorzowie) oraz Stadler, który ma doświadczenie z włoskim rynkiem. Ale przetarg może być ciekawy także dla polskiego Newagu, który właśnie uzyskał dopuszczenie na włoskiej sieci kolejowej dla swoich Impulsów 2, które lada chwila rozpoczną kursowanie z pasażerami w Apulii. Pytanie, czy polski producent byłby w stanie poradzić sobie z taką skalą zamówienia i czy nie jest ono adresowane do największych europejskich graczy.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Konsorcjum Siemens i Newag dostarczy kolejne pociągi metra do Sofii

Tabor i technika

Konsorcjum Siemens i Newag dostarczy kolejne pociągi metra do Sofii

Witold Urbanowicz 20 lipca 2023

Alstom: 80% energii elektrycznej z fotowoltaiki

Infrastruktura

Alstom: 80% energii elektrycznej z fotowoltaiki

Mikołaj Kobryński 18 lipca 2023

Fluorescencyjne Impulsy dla Pomorza Zachodniego [wizualizacje]

Pasażer

Hitachi zbudowało 20 elektryczno-bateryjno-spalinowych ezetów

Tabor i technika

Włoski prywatny operator Italo grozi wstrzymaniem przewozów

Biznes

Zobacz również:

Konsorcjum Siemens i Newag dostarczy kolejne pociągi metra do Sofii

Tabor i technika

Konsorcjum Siemens i Newag dostarczy kolejne pociągi metra do Sofii

Witold Urbanowicz 20 lipca 2023

Alstom: 80% energii elektrycznej z fotowoltaiki

Infrastruktura

Alstom: 80% energii elektrycznej z fotowoltaiki

Mikołaj Kobryński 18 lipca 2023

Fluorescencyjne Impulsy dla Pomorza Zachodniego [wizualizacje]

Pasażer

Hitachi zbudowało 20 elektryczno-bateryjno-spalinowych ezetów

Tabor i technika

Włoski prywatny operator Italo grozi wstrzymaniem przewozów

Biznes

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5