Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Koleje Wielkopolskie znów próbują kupić spalinowe pojazdy. Tym razem trójczłonowe

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
23-04-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Koleje Wielkopolskie znów próbują kupić spalinowe pojazdy. Tym razem trójczłonowe
Fot. ms, Rynek-Kolejowy.pl (zdjęcie ilustracyjne)
Po raz kolejny Koleje Wielkopolskie próbują kupić cztery spalinowe zespoły trakcyjne. Poprzedni przetarg co prawda przyniósł rozstrzygnięcie, ale Pesa, wyłoniona w drodze przetargu, zrezygnowała z podpisania umowy z przewoźnikiem. W konsekwencji spalinowe pojazdy nie dotarły do KW.

Nowością jest to, że Koleje Wielkopolskie zdecydowały się na zakup pojazdów dłuższych, które w ocenie przewoźnika lepiej poradzą sobie z rosnącymi potokami pasażerskimi, które występują głównie na linii Poznań – Wągrowiec. Operator ocenił, że jest w stanie wydać na trójczłonowe pojazdy 117,1 mln zł netto. Ta kwota obejmuje też zakup dwóch dodatkowych szt w ramach prawa opcji. Decyzję dotyczącą ew. realizacji prawa opcji przewoźnik podejmie do 31 lipca 2021 roku.

Koleje Wielkopolskie oczekują dostawy pojazdów fabrycznie nowych, wolnych od wad, „wysokiej jakości”. Kryterium oceny ofert premiuje jednak w 96% cenę, a w 4% termin dostawy. Producenci zainteresowani dostawą trójczłonowych pojazdów muszą przedstawić swoje oferty do 29 maja. Na produkcję, od momentu podpisania umowy, będą mieli 800 dni.

Warto przypomnieć, że obecnie Koleje Wielkopolskie posiłkują się pojazdami należącymi do spółki Arriva. Zespoły trakcyjne VT628 zastępują pojazdy, których nie udało się dotąd kupić. Historię ostatniego przetargu w KW, który wygrała Pesa (ale pojazdów nie dostarczy), opisaliśmy tutaj
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Koleje Wielkopolskie przewiozły 100 milionów pasażerów!

Pasażer

Koleje Wielkopolskie przewiozły 100 milionów pasażerów!

Redakcja/inf. pras. 29 kwietnia 2023

KW: Zakupy piętrowego taboru muszą jeszcze chwilę poczekać

Tabor i technika

2022 rok rekordowy dla Kolei Wielkopolskich

Pasażer

2022 rok rekordowy dla Kolei Wielkopolskich

Jakub Rösler 20 stycznia 2023

Koleje Wielkopolskie: Paliwo drożeje – wybierz koleje

Pasażer

Zobacz również:

Koleje Wielkopolskie przewiozły 100 milionów pasażerów!

Pasażer

Koleje Wielkopolskie przewiozły 100 milionów pasażerów!

Redakcja/inf. pras. 29 kwietnia 2023

KW: Zakupy piętrowego taboru muszą jeszcze chwilę poczekać

Tabor i technika

2022 rok rekordowy dla Kolei Wielkopolskich

Pasażer

2022 rok rekordowy dla Kolei Wielkopolskich

Jakub Rösler 20 stycznia 2023

Koleje Wielkopolskie: Paliwo drożeje – wybierz koleje

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5