Koleje Wielkopolskie ponownie ogłosiły przetarg na zakup czterech spalinowych zespołów trakcyjnych. Poprzednie postępowanie w tej sprawie zostało unieważnione.
W poprzednim postępowaniu zaznaczono, że pojazdy muszą być wyprodukowane i dopuszczone do eksploatacji po 1 stycznia 2015 roku, jednak muszą spełniać w pełnym zakresie wymogi TSI obowiązujące po 31 maja 2017 roku. Do zamawiającego wpłynęły dwie oferty – Pesy i Newagu. Tańszy okazał się Newag, bo zaoferował dostawę pojazdów za 68,855 mln zł brutto, Pesa zaś za 71,34 mln zł. Drugi producent lepiej jednak wypadał pod kątem parametrów technicznych, o
czym pisaliśmy tutaj. Koleje Wielkopolskie przeznaczyły na zamówienie 63,96 mln zł brutto i - jak podkreśliły - nie mogły zwiększyć tego budżetu. Dlatego
postępowanie zostało unieważnione. Lepiej powiódł się przetarg urzędu marszałkowskiego, który planował zamówić dwa pojazdy. Tamto postępowanie
udało się rozstrzygnąć.
Przedmiotem nowego zamówienia Kolei Wielkopolskich jest zakup czterech spalinowych zespołów trakcyjnych do wykonywania regionalnych kolejowych przewozów pasażerskich wraz z ich dostarczeniem. Przewoźnik wymaga teraz związania ofertą aż do 18 lutego, choć oferty planuje otworzyć w listopadzie. Oceniane będą cena (90 proc.), termin dostawy (2 proc.) oraz gwarancja (8 proc.).
Wykonawca zobowiązany jest przeprowadzić na własny koszt i ryzyko dwa pierwsze przeglądy Poziomu Utrzymania P1 każdego z Pojazdów oraz pierwszy przegląd Poziomu Utrzymania P2 dla każdego z Pojazdów.