Wielkopolski przewoźnik rozpisał właśnie przetarg, którego przedmiotem zamówienia jest dostawa czterech spalinowych zespołów trakcyjnych. Składy mogą pochodzić nawet z 2015 roku.
Przedmiotem zamówienia Kolei Wielkopolskich jest zakup czterech spalinowych zespołów trakcyjnych do wykonywania regionalnych kolejowych przewozów pasażerskich wraz z ich dostarczeniem. Zamawiający zaznaczył, że pojazdy muszą być wyprodukowane i dopuszczone do eksploatacji po 1 stycznia 2015 roku, jednak muszą spełniać w pełnym zakresie wymogi TSI obowiązujące po 31 maja 2017 roku.
Pojazdy mają być wolne od wad, nieobciążone prawami osób trzecich, być kompatybilne i współpracujące między sobą w zakresie trakcji wielokrotnej, sprawne technicznie. Koleje Wielkopolskie podkreślają także, że składy mają być wysokiej jakości i spełniać wymóg współczynnika niezawodności (gotowości taboru). Ponadto wykonawca zobowiązany będzie do przeprowadzenia na własny koszt i ryzyko dwa pierwsze przeglądy poziomu utrzymania P1 oraz pierwszy przegląd poziom utrzymania P2 dla każdego z pojazdów.
Udział w przetargu mogą brać producenci, którzy wykażą, że w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie jedną dostawę co najmniej dwóch spalinowych zespołów trakcyjnych jednego typu, o łącznej ich wartości nie mniejszej niż 20 mln zł brutto.
Składanie ofert trwa do 14 lipca 2017 roku. Zamawiający oceni oferty pod kątem ceny, która zaważy w 60% o zwycięstwie. Reszta kryteriów to skrócenie terminu dostawy (20%), okres gwarancji (16%) oraz rok produkcji składów (4%). Zamówienie ma być dofinansowane ze środków Unii Europejskiej. Maksymalny czas przeznaczony przez zamawiającego na zrealizowanie zamówienia to 420 dni. Wadium to 1 mln zł.
Koleje Wielkopolskie chcą aby zamawiane pojazdy dwuczłonowe o maksymalnej długości 45 metrów oraz były w stanie rozpędzić się do 120 km/h. Na pokład powinny zabierać minimum 190 pasażerów, z czego 125 z nich znajdzie w środku miejsce siedzące (20 z nich na miejscach uchylnych). W środku znajdą się również 4 miejsca na rowery. Pojazdy mają być wyposażone w instalację i urządzenia pokładowe Europejskiego Systemu Sterowania Pociągiem ERTMS/ETCS wersja 3.3.0. lub wyższa.
Warto przypomnieć, że samorządowy przewoźnik obecnie
dzierżawi pojazdy spalinowe od Pesy, – To jest zabezpieczenie się na okres przejściowy, zanim rozstrzygniemy przetarg na zakup spalinowych pojazdów –
zapowiadał w rozmowie z "RK" Włodzimierz Wilkanowicz, prezes Kolei Wielkopolskich.