Koleje Wielkopolskie zanotowały świetne wyniki przewozowe w pierwszym półroczu bieżącego roku. Z usług samorządowego przewoźnika skorzystało niespełna 6,6 miliona pasażerów, a więc o prawie 700 tysięcy więcej niż w analogicznym okresie przed pandemią koronawirusa.
Co kilka tygodni Urząd Transportu Kolejowego oraz samorządowi przewoźnicy i
nformują o rekordowych statystykach przewozowych. Sukcesy na tej płaszczyźnie odnotowuje także PKP Intercity.
Spółka pochwaliła się ostatnio, że tylko 12 sierpnia bieżącego roku, jej pociągi przewiozły 251 tysięcy pasażerów. To jak do tej pory rekord frekwencji, jaki odnotował państwowy przewoźnik jednego dnia. Wcześniejszy rekord, 247 tysięcy pasażerów, obowiązywał od… połowy czerwca obecnego roku.
Prawie 6,6 miliona pasażerów na pokładzie
Nie dziwi więc fakt, że swoje rekordy, choć w znacznie mniejszej skali, odnotowują również przewoźnicy realizujący połączenia regionalne. Wśród nich znalazły się także Koleje Wielkopolskie, które w ciągu pierwszych sześciu miesięcy bieżącego roku przewiozły 6596254 pasażerów, o czym informuje nas Beata Wagner, z Wydziału Promocji i Marketingu Kolei Wielkopolskich.
– Pierwsze półrocze 2022 było rekordowym okres naszej działalności. Analogicznie, w I półroczu 2021 roku podróżowało z nami ok. 3,6 mln osób, w 2020 – 3,9 mln, a w 2019 – 5,9 mln. Znaczny i utrzymujący się wzrost liczby przewożonych pasażerów pozwala nam wnioskować, że mimo ciężkiego czasu pandemii, który był momentem rezygnacji z części podróży, pasażerowie nie stracili do nas zaufania i ponownie wybierają naszą ofertę – dodała Wagner.
Nowy tabor i baza utrzymaniowa
Można zakładać, że jeśli nie pojawią się nowe obostrzenia związane z kolejną falą pandemii, to bieżący rok będzie rekordowy jeśli chodzi o działanie wielkopolskiego przewoźnika. Spółka cały czas się rozwija, o czym świadczy oddanie do użytku
nowej bazy utrzymaniowej w Wągrowcu, a także zakup spalinowych pociągów Impuls 2.
Cztery jednostki z tej serii już kursują po Wielkopolsce, a do przewoźnika mają dotrzeć jeszcze dwa takie pojazdy z opcji. Koleje Wielkopolskie zapewne będą także użytkować
nowe elektryczne zespoły trakcyjne, które planuje kupić Samorząd Województwa Wielkopolskiego. Przetarg w tej sprawie właśnie trwa.