Za około miesiąc bardzo mocno zmieni się rozkład jazdy Kolei Wielkopolskich na trasie do Łodzi. To reakcja przewoźnika na niezadowalające wyniki frekwencji notowane od grudnia zeszłego roku, gdy wprowadzono kurs wieczorny do Łodzi i poranny do Poznania. Korekta obejmie też wydłużenie trasy przejazdu na terenie Łodzi.
W latach 2019 – 2022 Koleje Wielkopolskie
uruchamiały pociągi do Łodzi tylko w piątki i niedziele. Według władz województwa wielkopolskiego studenckie kursy – popołudniowy w stronę Łodzi i wieczorny do Poznania – cieszyły się dużym zainteresowaniem podróżnych. Krokiem naprzód miało być więc rozszerzenie terminu obsługi połączenia – od grudnia zeszłego roku samorządowy przewoźnik dociera do stolicy sąsiedniego regionu codziennie. Nie wszystko
poszło jednak tak dobrze, jak początkowo zakładano.
Będzie trzecia propozycja godzin kursowania
Znacząco zmieniły się bowiem godziny odjazdów: z Poznania wyjechać można było późnym wieczorem, z Łodzi – dość wcześnie rano. Zamiast na podziemną Łódź Fabryczną pociągi KW docierały zaś do nieco bardziej oddalonej od centrum Łodzi Kaliskiej. Jak wskazywał UMWW będący organizatorem połączenia, pasażerów – zwłaszcza na terenie województwa łódzkiego –
było po zmianach mniej. Samorząd zapowiedział zatem kolejną zmianę formuły obsługi międzywojewódzkiej trasy.
Znamy już szczegóły planowanych zmian. Od 11 czerwca kurs w kierunku Łodzi ma wyjechać z Poznania Głównego o 10:08, by dotrzeć do Łodzi Fabrycznej o 14:22. Już o 14:50 skład wyruszy w drogę powrotną, która zakończy się na głównej stacji Poznania o 18:57. – Pociąg będzie kursować codziennie oprócz 13 i 14 sierpnia – zapowiada Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego, zastrzegając, że godziny odjazdów mogą jeszcze ulec pewnym drobnym przesunięciom.
Nowa trasa na terenie Łodzi
Po półrocznej przerwie KW wrócą zatem na Dworzec Fabryczny, ale inaczej niż do grudnia, pociągi obsłużą także stację Łódź Kaliska. Na terenie miasta zatrzymają się poza tym na Rekitni, Chojnach, Dąbrowie i Widzewie. Podobnie jak PKP Intercity, ale inaczej niż pozostali przewoźnicy regionalni, Koleje Wielkopolskie nie włączą do swojej sieci przystanków Łódź Pabianicka i Łódź Niciarniana. – Pociągi będą przyspieszone – informuje UMWW. W Poznaniu wyznaczono im postoje na Dębinie i Starołęce, a pomiędzy stolicami województw – w Środzie Wielkopolskiej, Jarocinie, Pleszewie, Ostrowie Wielkopolskim, Kaliszu, Opatówku, Sieradzu, Zduńskiej Woli, Łasku, Kolumnie i Pabianicach.
Pewnym problemem związanym z nowym przebiegiem będzie długi czas przejazdu przez Łódź. Przykładowo pociąg wyjeżdżający z Dworca Fabrycznego o 14:50 odjedzie z Łodzi Kaliskiej dopiero o 15:45. – Nie zaplanowaliśmy natomiast żadnych zmian w zakresie pociągów do Łodzi obsługiwanych przez Polregio – informują służby prasowe wielkopolskiego marszałka.