Koleje Wielkopolskie mogą w końcu rozpocząć opóźnioną inwestycję w budowę bazy utrzymaniowej w Wągrowcu. Przewoźnik otrzymał gwarancję finansowania projektu.
Pierwotnie w drugiej połowie 2019 roku miał zacząć działać Punkt Utrzymania Taboru szynobusów Kolei Wielkopolskich w Wągrowcu. W ramach inwestycji, której koszt szacuje się na ok. 45 mln złotych, na terenie 2,5 ha powstanie hala, w której zabiegom konserwującym, czyszczeniu i sprzątaniu poddawanych będzie mogło być jednocześnie do dziesięciu szynobusów. W listopadzie 2017 roku miejscy radni
zgodzili się na zbycie terenu przyszłej hali na rzecz KW bez przetargu.
Realizacja projektu opóźniła się
ze względu na finansowanie. Przed tygodniem (13 marca) przewoźnik otrzymał w końcu decyzję samorządu o zatwierdzeniu projektu pn. Rozwój publicznego transportu zbiorowego w Wielkopolsce poprzez budowę zaplecza technicznego dla taboru spalinowego do dofinansowania unijnego. Ma ono wynieść 34 mln złotych. Szacunkowy koszt projektu wzrósł do 49,3 mln zł. Projekt ma zostać zrealizowany do końca stycznia 2022 roku.
Jak potwierdza "Rynkowi Kolejowemu" prezes Kolei Wielkopolskich Włodzimierz Wilkanowicz, przewoźnik niezwłocznie przystąpi do realizacji projektu. – Procedujemy umowę na finansowanie i kończymy specyfikację przetargową na wybór wykonawcy – informuje. Spółka zakłada, że przetarg uda się ogłosić do końca kwietnia.