Koleje Wielkopolskie ponownie poszukają przewoźnika, który będzie obsługiwał część kursów na linii z Wolsztyna do Poznania i z Wolsztyna do Zbąszynka przy pomocy parowozu oraz lokomotywy spalinowej. Wydaje się więc, że przetarg powinien być formalnością a zamówienie trafi zapewne do Parowozowni Wolsztyn.
Koleje Wielkopolskie właśnie rozpisały postępowanie przetargowe dotyczące realizacji połączeń przy pomocy lokomotywy spalinowej lub parowej, które mają pociągnąć dwa wagony pasażerskie. Postępowanie dotyczy świadczenia usług na trasie Poznań – Wolsztyn oraz Zbąszynek – Wolsztyn, choć w przypadku pociągów do Poznania mówimy o kursach realizowanych, tak jak obecnie, tylko w soboty. Parowozy miałyby więc przestać dojeżdżać do Leszna, tak jak dzieje się to w obecnym rozkładzie jazdy.
KW deklarują, że potencjalny przewoźnik może zastępować realizację pracy parowozu lokomotywą spalinową, lecz nie w większym wymiarze niż 7 dni w ciągu 30-dniowego okresu realizacji. Suma pracy przewozowej przewidzianej do realizacji w ramach zadania to 21,579 tys. pociągokilometrów.
Przewozy mają być realizowane w okresie 1 stycznia – 14 grudnia przyszłego roku.
W postępowaniu mogą wystartować wykonawcy, którzy wykażą, że w okresie, w jakim ma być realizowana wspomniana umowa, będą dysponować jedną sprawną lokomotywą spalinową, zdolną do prowadzenia pociągów pasażerskich z prędkością co najmniej 90 km/h oraz jednym parowozem, zdolnym prowadzić składy pasażerskie z prędkością 100 km/h.
Ponadto wykażą też, że w okresie 3 lat ostatnich lat wykonali należycie, co najmniej 2 zamówienia na usługę trakcyjną obejmującą pracę lokomotywy spalinowej i / lub parowej z drużyną trakcyjną oraz pojazdami wykonawcy, ze składem wagonowym składającym się z co najmniej 1 wagonu pasażerskiego na łącznie minimum 15 tysięcy pociągokilometrów.
O wyborze najlepszej oferty zdecyduje wyłącznie cena brutto.
Rozstrzygnięcie postępowania powinno odbyć się bez zaskoczenia a zamówienie powinno trafić do Parowozowni Wolsztyn, która już od wielu lat świadczy usługi w trakcji parowej, a ostatnio także spalinowej, na rzecz KW. Parowozownia ma w końcu sprawny parowóz, który można już spotkać w ruchu planowym, co przez wiele miesięcy nie było możliwe. Szerzej pisaliśmy
o tym tutaj.