Blisko 17 mln pasażerów, przyrost rok do roku o przeszło dwa miliony – to najważniejsze dane z podsumowania roku 2023 w Kolejach Wielkopolskich. W odpowiedzi na rosnący popyt zwiększono ofertę na liniach dowozowych do Poznania. Przewoźnik zrealizował ciekawą inwestycję taborową, zlecając przebudowę pojazdów spalinowych na dwutrakcyjne.
Liczba przewiezionych pasażerów (16 859 521) wzrosła w porównaniu do
poprzedniego (również rekordowego) roku aż o 2,5 miliona. – W samym grudniu 2023 roku podróżowało z nami prawie 1,5 miliona osób, czyli 150 tys. więcej niż w 2022 r. – informuje Beata Wagner z Wydziału Promocji i Marketingu KW. Najlepszym pod względem frekwencji miesiącem był październik (1 599 735 pasażerów), a najgorszym – lipiec (1 085 830). 27 kwietnia jednym z pociągów wielkopolskiego przewoźnika podróżował stumilionowy pasażer.
Spółka podkreśla, że działania na rzecz ekologii są częścią jej strategii. W ubiegłym roku najważniejszym wydarzeniem z tej dziedziny była sierpniowa prezentacja pierwszego przeznaczonego dla KW
dwutrakcyjnego zespołu Impuls 2 (36WEhd). Pojazdy powstały poprzez doposażenie kupionych w 2019 r. spalinowych jednostek w odbieraki prądu z sieci górnej. Modyfikację przeprowadził producent – Newag.
KW podpisały w ubiegłym roku z wielkopolskim Urzędem Marszałkowskim porozumienie w sprawie zagęszczenia rozkładów jazdy na liniach Poznańskiej Kolei Metropolitalnej. Dodatkowe połączenia kursują od 1 stycznia. – Rozkład jazdy wzbogacił się przede wszystkim na najkrótszych trasach – uściśla nasza rozmówczyni. Szerzej zapowiadaliśmy te zmiany
tutaj.
Przewoźnik poświęcił wiele wysiłku promocji zarówno wśród pasażerów (np. przy okazji
105. rocznicy wybuchu Powstania Wielkopolskiego), jak i potencjalnych pracowników. – Wielokrotnie uczestniczyliśmy w wydarzeniach branżowych, gdzie prezentowaliśmy m. in. naszą ofertę dla uczniów i studentów, chcących związać swą przyszłość z koleją: Targi Pracy Politechniki Poznańskiej, Targi Edukacyjne w Poznaniu, Festiwal Zawodów w Grodzisku Wlkp., Dzień Doradztwa Zawodowego w Zbąszynku, czy spotkania z uczniami Zespołu Szkół Komunikacyjnych. Ponadto, podczas Targów TRAKO we wrześniu 2023 mieliśmy okazję spotkać się z wieloma przedstawicielami branży kolejowej, w ramach
wspólnego stoiska Związku Samorządowych Przewoźników Kolejowych – wylicza przedstawicielka KW.
– Na bieżąco śledzimy zmieniające się trendy, aby skutecznie wykorzystywać szanse i jak najlepiej zarządzać przewozami i inwestycjami. Mamy zdecydowane plany na przyszłość związane z inwestycjami w infrastrukturę, zaplecze techniczne oraz inwestycjami w kadrę pracowniczą. Do tego celu zamierzamy wykorzystać m. in. możliwości finansowania w ramach nowej perspektywy finansowej na lata 2021 – 2027 – podsumowuje Beata Wagner.