Koleje Wielkopolskie oficjalnie otworzyły Punkt Utrzymania Taboru w Wągrowcu.
15 stycznia 2020
podpisano umowę z firmą Alstal Grupa Budowlana na realizację budowy bazy taborowej Kolei Wielkopolskich w Wągrowcu. Z racji lokalizacji, w bazie będą mogły być
serwisowane tylko pojazdy spalinowe przewoźnika, a więc nowoczesne Impulsy 2 czy też SA139 Link. Budowa bazy została
dofinansowana w znacznej mierze ze środków unijnych, a dokładniej Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego. Kwota pozyskana z UE to 34 miliony złotych.
Nowy Punkt Utrzymania taboru to kolejne wzmocnienie roli jaka Wągrowiec będzie odgrywał na kolejowej mapie Wielkopolski, ponieważ linia kolejowa do tego miasta, która przeszła rewitalizację,
okazała się ogromnym sukcesem - o czym przypomniał Marszałek Województwa Wielkopolskiego Marek Woźniak.
Podczas otwarcia nowego punktu serwisowego została przeprowadzona prezentacja tego, w jaki sposób pociągi będą wjeżdżały do hali utrzymaniowej. W tej roli wystąpił nowy Impuls 2.
- Taki pociąg kosztuje ponad 20 milionów złotych. Dbałość o serwisowanie i podstawowe naprawy jest kluczowa do zapewniła sprawnej eksploatacji tych pojazdów. Mamy już teraz 29 spalinowych zespołów trakcyjnych, z czego my jako województwo 25, a 4 należą już do Kolei Wielkopolskich - powiedział wicemarszałek Wojciech Jankowiak