Koleje Wielkopolskie postanowiły skorzystać z opcji na dwa dodatkowe spalinowe pojazdy trakcyjne Impuls! Jest to rozszerzenie podstawowego zamówienia, które opiewało na cztery składy. Pociągi pojawią się w Wielkopolsce jesienią 2023 roku i znacząco wzmocnią możliwości przewoźnika na trasie z Wolsztyna przez Poznań do Wągrowca.
Jak poinformowały nas Koleje Wielkopolskie, przewoźnik wykorzysta opcję i zakupi dwa dodatkowe spalinowe Impulsy. Jest to rozszerzenie
podstawowego zamówienia, które opiewało na cztery sztuki pociągów. Wszystkie z nich już kursują po trasach w województwie wielkopolskim. Składy mają pojawić się w Wielkopolsce jesienią 2023 roku, a za kilka dni nastąpi podpisanie umowy na dofinansowanie zakupu z Urzędem Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego.
– 21 października nastąpi podpisanie umowy na dofinansowanie z organizatorem przewozów, Urzędem Marszałkowskim Województwa Wielkopolskiego. Kolejnym krokiem będzie finalizowanie rozmów z firmą Newag na dostawę dwóch kolejnych spalinowych zespołów trakcyjnych Impuls – informuje nas Beata Wagner, z Wydziału Promocji i Marketingu Kolei Wielkopolskich.
Wagner dodaje też, że pojazdy będą kursować przede wszystkim na trasie z Wolsztyna, przez Poznań do Wągrowca, gdzie występują największe potoki pasażerów spośród ciągów spalinowych, które obsługują KW. Jak mówi nam Wagner, w razie potrzeby pojazdy mogą także obsługiwać pozostałe trasy spalinowe w rozkładzie przewoźnika, a więc Leszno - Zbąszynek i Leszno - Ostrów Wielkopolski.
– Koszt zakupu 1 pojazdu wynosi 23,739 miliona złotych. W ramach opcji planujemy zakupić 2 pojazdy, więc łączny koszt wyniesie 47,478 miliona złotych. Projekt jest współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020. Umowa o dofinansowanie zostanie podpisana w dniu 21 października br. a sygnatariuszami będą Urząd Marszałkowski Województwa Wielkopolskiego oraz Koleje Wielkopolskie. Wartość dofinansowania to 32,810 miliona złotych – dodaje Wagner.
Pociągi z opcji, podobnie jak zakupione poprzednio, zabiorą na pokład minimum 330 pasażerów, z czego 160 osób na miejscach siedzących. Jak podkreśla Wagner, taki układ dobrze sprawdza się w eksploatowanych
do tej pory pojazdach.