Spółka Koleje Wielkopolskie planuje rozpoczęcie na początku 2019 r. budowy zaplecza technicznego dla taboru spalinowego w Wągrowcu. Jest blisko otrzymania dofinansowania sięgającego nawet 85% kosztów kwalifikowanych.
Koleje Wielkopolskie już na wiosnę chciały rozpocząć budowę Punktu Utrzymania Taboru szynobusów Kolei Wielkopolskich w Wągrowcu. W zeszłym roku Rada Miasta Wągrowca
podjęła decyzję w sprawie bezprzetargowego zbycia miejskiej nieruchomości, na terenie której powstanie nowy zakład, co oznaczało zielone światło, jeśli chodzi o grunty. Budowa jednak opóźniła się.
Teraz przewoźnik informuje o kolejnym poczynionym kroku. W dniu 31 sierpnia zarząd Województwa Wielkopolskiego podjął Uchwałę o identyfikacji projektu pn. „Rozwój publicznego transportu zbiorowego w Wielkopolsce poprzez budowę zaplecza technicznego dla taboru spalinowego” realizowanego przez spółkę Koleje Wielkopolskie jako projektu pozakonkursowego w ramach WRPO na lata 2014-2020. Orientacyjny koszt projektu to prawie 50 mln złotych a dofinansowanie może wynosić nawet 85% kosztów kwalifikowanych. Uzyskanie dofinansowania uzależnione jest od spełnienia kryteriów wyboru i zgody instytucji zarządzającej.
Jak informują KW, w nowym Punkcie Utrzymania Taboru planowane jest wykonywanie przeglądów/ serwisowanie taboru spalinowego na poziomie P1, P2, a okazjonalnie (w razie potrzeby) także P3 oraz wykonywanie napraw i modernizacji w mniejszym zakresie. Zakres inwestycji obejmować będzie między innymi: dwutorową halę przeglądową, czterotorową halę postojową, bocznicowy układ torowy a także przebudowę przejazdu kolejowego wraz z rozjazdami przez ul. Leśną w Wągrowcu, stację paliw, automatyczną myjnię szczotkową, urządzenia układu odfekalniania i wodowania pociągów, układ zabezpieczenia przed obladzaniem, urządzenie rozmrażająco–osuszające, instalację magazynowania i dystrybucji piasku, urządzenia do pomiaru profilu koła, symulator jazdy pojazdem trakcyjnym.
Zakończenie inwestycji według nowego harmonogramu planowane jest na przełomie 2020/2021 r.