Koleje Wielkopolskie bardzo szybko po podpisaniu umowy na dofinansowanie projektu budowy bazy taborowej ogłosiły przetarg na jej budowę.
Dwa tygodnie temu marszałek województwa podpisał z przewoźnikiem
umowę o dofinansowanie kwotą 34 mln zł projektu „Rozwój publicznego transportu zbiorowego w Wielkopolsce poprzez budowę zaplecza technicznego dla taboru spalinowego”. Otworzyło to drogę do ogłoszenia przetargu, co właśnie przewoźnik uczynił.
Przedmiotem zamówienia jest budowa zaplecza technicznego dla taboru spalinowego w Wągrowcu. Przetarg został podzielony na dwa zadania, dla których będzie zawierana jedna umowa. Zadanie A obejmuje wykonanie robót budowlanych zaplecza technicznego obsługi pojazdów szynowych realizowanego w Wągrowcu, w tym wykonanie wszystkich elementów konstrukcji hali przeglądów wraz z myjnią i elementami wykończeniowymi, wykonanie wszystkich elementów konstrukcji hali postojowej wraz z elementami wykończeniowymi, wykonanie kanałów i estakad obsługowych w halach, wykonanie odwodnień liniowych zewnętrznych i wewnętrznych, dróg komunikacyjnych, zewnętrznych i wewnętrznych sieci i instalacji elektrycznych, teletechnicznych, wod.-kan., CO, wentylacyjnych itp., wraz z likwidacją ewentualnie kolidujących z budową elementów infrastruktury podziemnej, niezbędnych dla zgodnego z przeznaczeniem eksploatowania budynków albo budowli, wykonanie układu torowego, budynków/budowli, wiaty z punktem tankowania pojazdów szynowych, stacji transformatorowej z agregatem oraz umożliwienie prowadzenia badań archeologicznych, dostawę i montaż: osprzętu technicznego, urządzeń, instalacji, systemów bezpieczeństwa, kontroli dostępu, monitoringu itp., a także uzyskanie wszelkich wymaganych uzgodnień oraz decyzji administracyjnych i przeprowadzenie prób oraz testów w zakresie niezbędnym do uruchomienia i oddania do eksploatacji zakładu.
Zadanie B obejmuje wykonanie dokumentacji projektowej, a następnie budowy rozjazdów i torów dojazdowych do zaplecza technicznego obsługi pojazdów szynowych wraz z przebudową przejazdu kolejowego w km. 79.304 linii kolejowej nr 236 Wągrowiec – Bzowo Goraj, kat. D ze zmianą na kat. A, na wykonanie którego decyzje administracyjne będą dopiero wydawane, a także wykonanie dokumentacji projektowej przyłącza wodno-kanalizacyjnego dla zaplecza technicznego i usunięcie istniejącej roślinności, dokonanie wycinki drzew oraz utylizacja powstałych odpadów.
Kryteria udzielenia zamówienia to okres rękojmi (3 proc.) oraz cena (97 proc.). Okres realizacji zamówienia to dwa lata. Więcej na temat projektu
piszemy tutaj.