Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Koleje Wielkopolskie będą mieć nową bazę za 50 mln. Jest umowa na dofinansowanie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
10-05-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Epopeja Kolei Wielkopolskich dotycząca budowy bazy utrzymaniowej w Wągrowcu zdaje się zbliżać do szczęśliwego zakończenia. Marszałek województwa podpisał z przewoźnikiem umowę o dofinansowanie projektu kwotą 34 mln zł. 

Koleje Wielkopolskie mają już długo oczekiwany dokument, umożliwiający rozpisanie przetargu na budowę bazy utrzymaniowej w Wągrowcu. Wczoraj (9 maja) w Urzędzie Marszałkowskim w Poznaniu podpisana została umowa o dofinansowanie dla projektu pozakonkursowego pt. „Rozwój publicznego transportu zbiorowego w Wielkopolsce poprzez budowę zaplecza technicznego dla taboru spalinowego”. Całkowita wartość projektu wynosi 49,2 mln zł, w tym wysokość środków przekazanych z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego to ponad 34 mln zł. 

Naprawy poziomów P1, P2 z możliwością rozszerzenia o P3

Koleje Wielkopolskie wybudują i wyposażą nowoczesny Punkt Utrzymania Taboru Spalinowego (PUT), przeznaczony do obsługi spalinowych zespołów trakcyjnych dla poziomów P1 i P2, z możliwością rozszerzenia o naprawy poziomu P3. W nowym PUT planowane jest wykonywanie przeglądów taboru, usuwanie mniejszych awarii i uszkodzeń taboru, a także wykonywanie innych czynności związanych z utrzymaniem pojazdów, w tym m.in.: mycie zewnętrzne w myjni stacjonarnej, sprzątanie wnętrza pojazdu, postój pojazdów z możliwością podłączenia do sieci energetycznych. W ramach realizowanej inwestycji zostanie także nabyte i zainstalowane wyposażenie i oprogramowanie niezbędne do prawidłowego funkcjonowania wymienionych wyżej obiektów infrastrukturalnych. Projekt obejmuje również zapewnienie bezpiecznego dojazdu na teren nowotworzonego PUT poprzez przebudowę przejazdu kolejowo-drogowego na ul. Leśnej w Wągrowcu.

Na infrastrukturę realizowaną w ramach projektu składają się: hala przeglądów o długości 108 m i szerokości 16 m (jako hala przejazdowa z myjnią, czterostanowiskowa, dwunawowa na dwóch torach przelotowych z przestrzenią warsztatową, magazynową, z zapleczem biurowym, technicznym i socjalnym, w tym z symulatorem jazdy), hala postojowa o długości 96 m i szerokości 20 m (obiekt nie przejazdowy, ośmiostanowiskowy na czterech torach), infrastruktura torowa i drogowa a także punkt tankowania pojazdów. 

Baza w Wągrowcu niezbędna

Włodzimierz Wilkanowicz, prezes Kolei Wielkopolskich podkreślił, że nowa inwestycja jest niezbędna dla działania spółki ze względu na jej ciągły rozwój. – Praca eksploatacyjna i liczba pasażerów na liniach obsługiwanych trakcją spalinową wzrosły w ciągu ostatnich 7 lat o ponad 70 procent – podkreślił szef samorządowego przewoźnika cytowany na stronie Urzędu Marszałkowskiego.

– To ważny projekt wpisujący się w działania Kolei Wielkopolskich. Spółka dojrzała do poziomu, w którym musi mieć tego rodzaju zaplecze utrzymaniowe, a my to umożliwiamy – zaznaczył marszałek Marek Woźniak. – Wartość taboru kolejowego, którego właścicielem jest lub wkrótce stanie się samorząd Województwa Wielkopolskiego, przekracza miliard złotych. Pojazdy te eksploatowane są głównie przez Koleje Wielkopolskie. Ważne jest, by odpowiednio dbać o ten majątek. Pociągi elektryczne mają swoje miejsce do serwisowania w Zbąszynku. Pociągi spalinowe zyskają taką przestrzeń w Wągrowcu – dodał wicemarszałek Wojciech Jankowiak.

Kolejna baza – dla ezetów w Gnieźnie

Jak czytamy w informacji o projekcie, rosnąca praca eksploatacyjna i liczba pojazdów wymusza rozbudowę istniejących Punktów Utrzymania Taboru w Poznaniu, Zbąszynku i Lesznie oraz uruchomienie nowego Punktu Utrzymania Taboru w Wągrowcu a następnie w Gnieźnie. O budowie tego zaplecza dla elektrycznych zespołów trakcyjnych pisaliśmy już w 2015 roku.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Parowozownia Wolsztyn: Jesteśmy na dobrej drodze do wznowienia ruchu

Tabor i technika

Zrównoważona mobilność w Polsce Wschodniej. Rusza pierwszy nabór

Zintegrowany transport

Koleje Wielkopolskie oficjalnie otworzyły bazę w Wągrowcu

Tabor i technika

Na budowie Punktu Utrzymania Taboru w Wągrowcu zawisła wiecha

Infrastruktura

Jest przetarg na nową bazę utrzymaniową Kolei Wielkopolskich

Infrastruktura

Zobacz również:

Parowozownia Wolsztyn: Jesteśmy na dobrej drodze do wznowienia ruchu

Tabor i technika

Zrównoważona mobilność w Polsce Wschodniej. Rusza pierwszy nabór

Zintegrowany transport

Koleje Wielkopolskie oficjalnie otworzyły bazę w Wągrowcu

Tabor i technika

Na budowie Punktu Utrzymania Taboru w Wągrowcu zawisła wiecha

Infrastruktura

Jest przetarg na nową bazę utrzymaniową Kolei Wielkopolskich

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5