Koleje Wielkopolskie błyskawicznie rozstrzygnęły postępowanie dotyczące przebudowy spalinowych jednostek 36WEhd na pociągi dwutrakcyjne. Zadanie zrealizuje producent pojazdów, nowosądecki Newag. Jak na razie nie wiemy, czy przewoźnik zmodernizuje wszystkie sześć pojazdów.
Koleje Wielkopolskie będą miały na swoim stanie jednostki dwutrakcyjne. Przewoźnik zaakceptował bowiem ofertę modernizacji swoich spalinowych pociągów 36WEhd (popularnych Impulsów) poprzez dodanie im pantografów. Sprawi to, że pojazdy będą mogły kursować w relacjach mieszanych, spalinowo-elektrycznych. Zadania podejmie się producent pociągów, nowosądecki Newag.
O dokładnych założeniach modernizacji
pisaliśmy tutaj. Oferty na
przebudowę pociągów poznaliśmy dosłownie kilka dni temu, tak więc Koleje Wielkopolskie bardzo szybko rozstrzygnęły przedmiotowe postępowanie. Podstawowy zakres przetargu dotyczy przebudowy czterech pociągów do wersji dwutrakcyjnej, natomiast w ramach prawa opcji modernizacja może objąć
również dwa pozostałe Impulsy.Zapytaliśmy przewoźnika o to, czy zrealizuje opcje i zmodernizuje wszystkich sześć pojazdów należących do swojej floty.
– Przedmiotem postępowania jest wykonanie modyfikacji 4 szt. pojazdów 36WEhd oraz 2 kolejnych w ramach Prawa Opcji. Zgodnie z zapisami umowy: o skorzystaniu z Prawa Opcji Zamawiający powiadomi Wykonawcę do dnia 30.03.2023 r. – przekazała nam lakonicznie Beata Wagner z Wydziału Promocji i Marketingu Kolei Wielkopolskich.
Na ten moment nie jest więc jasne, czy modernizację przejdą wszystkie Impulsy, choć pierwotne założenia i
plany mówiły o tym, że przewoźnik będzie dysponował flotą sześciu pojazdów dwutrakcyjnych.