Partnerzy serwisu:
Biznes

Koleje Węgierskie modernizują flotę i odwiedzą Polskę

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting
METRANS

Data publikacji:
05-03-2025
Ostatnia modyfikacja:
05-03-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
własne

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Koleje Węgierskie modernizują flotę i odwiedzą Polskę
Gabesz183MÁV-START EMU 815 035 "KISS" runs as a Z70 train at Dunakeszi in the direction of Szob. (lic. CC)
Plany odnowienia taboru przez Koleje Węgierskie obejmują zakup używanych elektrycznych zespołów trakcyjnych od szwajcarskich przewoźników. W polu zainteresowań węgierskiego przewoźnika są m.in. Kissy i Flirty od Stadlera, Twindexx od Alstomu czy Desiro od Siemensa. Przedstawiciel Kolei Węgierskich pojawi się 17 marca w Łodzi na Europejskim Forum Taborowym.

EZT-y na węgierski rynek dostarczy również państwowy chiński CRRC Zhuzhou Locomotive, który we współpracy z lokalną spółką Acemil planuje zbudowanie zakładów produkcyjnych na Węgrzech. Umowę na dostawę 20 elektrycznych zespołów trakcyjnych podpisano pod koniec 2023 r. Mają trafić do obsługi węgiersko-serbskiej linii kolejowej na początku 2026 r., kiedy budowana ze wsparciem Pekinu linia Belgrad-Budapeszt będzie gotowa. Minister budownictwa i transportu Węgier zapowiedział też wyleasingowanie 40 elektrycznych lokomotyw w tym roku, a kolejnych 15 w 2026 r.

Rosnący popyt i potrzeby Kolei Węgierskich może stworzyć również szanse dla polskich zakładów taborowych i pooli taborowych. 17 marca w Łodzi na Kongresie Kolei Dużych Prędkości, w ramach którego odbędzie się też Europejskie Forum Taborowe, wystąpi Szabolcs Pumb, kierownik ds. integracji systemów kolejowych i zarządzania MÁV Passenger Transport (Koleje Węgierskie) w debacie o rynkach zagranicznych w strategiach polskich producentów taboru.

W debacie weźmie również udział Dragana Lukšić, dyrektor wykonawcza Kolei Czarnogórskich. Tu plany zakupowe są mniej skrystalizowane, choć znacznie ciekawsze dla polskich podmiotów. Przewoźnik z Podgoricy otrzymał 30 mln euro na zakup kilku EZT-ów i jest zainteresowany ofertą producentów w Polsce. Dragana Lukšić wystąpi m.in. obok Janusza Malinowskiego, prezesa PKP Intercity, Tomasza Pałaszewskiego, dyrektora ds. kluczowych klientów w Hitachi Rail GTS Polska czy wiceprezesa Medcomu, Pawła Chodunia. Debatą zainteresowanych jest kilku producentów taboru z zakładami w Polsce oraz urzędy marszałkowskie chcące odsprzedać używany tabor zagranicznym przewoźnikom.

Organizowane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR wraz z Forum Kolejowym Railway Business Forum i Izbą Gospodarczą Transportu Lądowego wydarzenie odbędzie się 17 marca 2025 r. w Łodzi w hotelu Ambasador Premium. Serdecznie zachęcamy do zapoznania się z programem i rejestracji już dziś - pula wejściówek jest ograniczona!
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
LTG Cargo
Harting
METRANS

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5