Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Koleje Węgierskie chcą kupić 115 Vectronów od Siemensa

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
29-03-2022
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
rynek kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Koleje Węgierskie chcą kupić 115 Vectronów od Siemensa
Fot. MAV
Przetarg na dostawę do 115 lokomotyw elektrycznych dla Kolei Węgierskich zakończył się wskazaniem Siemensa jako dostawcy. Dla MAV-u przyszedł czas na wymianę 40-letnich pojazdów.

25 marca MAV (Koleje Węgierskie) z olbrzymim, dwuletnim opóźnieniem wskazały w końcu preferowanego dostawcę 115 lokomotyw elektrycznych. W momencie rozpisania przetargu liczono, że konkurs ofert uda się rozstrzygnąć w końcu… 2020 roku.

Węgrzy chcą, by elektrowozy były wielosystemowe. 90 sztuk ma być gotowych do operowania pod napięciem krajowym, a także pod 15 kV 16,7 Hz (m.in. Niemcy i Austria), kolejnych 25 ma być trójsystemowych, pracować pod napięciem krajowym, w Niemczech i Austrii, a także pod 3 kV DC, które funkcjonuje na części terytorium Czech, Słowacji i Włoch, w całej Polsce i w Słowenii. Wszystkie one mają mieć możliwość poruszania się z prędkością 200 km/h i oczywiście mieć na pokładzie urządzenia ETCS.

Siemens zaoferował lokomotywy dwusystemowe za cenę niemal 3,5 mln euro. Trójsystemowe – za 4,6 mln euro. Zgodnie z oczekiwaniami ofertę złożył też Alstom z lokomotywami Traxx3 (ex. Bombardier), jednak o ile oferta za elektrowozy trójsystemowe była zbliżona do oferty Siemensa, o tyle oferta za pojazdy dwusystemowe była prawie o 1 mln euro droższa za sztukę niż oferta konkurenta.

MAV potrzebuje lokomotyw, aby zastąpić pozostające w służbie liniowej elektrowozy serii V43, będące dla Węgrów konstrukcją tak rozpoznawalną, jak polskie EU07. V43 prowadzą pociągi z prędkością 120 km/h, pod obowiązującym w kraju napięciem 25 kV, 50 Hz od połowy lat 60. Duża ich część została zastąpiona Traxxami Bombardiera, ale sporo z nich wciąż prowadzi pociągi lokalne i pospieszne.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Vectron ma być homologowany we Francji

Tabor i technika

Vectron ma być homologowany we Francji

inf. pras. Siemens Mobility 27 czerwca 2023

Siemens przejmuje Optrail – włoskiego dostawcę srk

Biznes

Siemens przejmuje Optrail – włoskiego dostawcę srk

inf. pras. Siemens Mobility 02 czerwca 2023

Siemens Mobility z dużym kontraktem serwisowym w północnej Anglii

Tabor i technika

Siemens Mobility z dużym kontraktem serwisowym w północnej Anglii

inf. pras. Siemens Mobility 01 czerwca 2023

Bateryjne Mireo Plus B wykonało jazdę próbną [film]

Tabor i technika

Siemens rozbuduje swoją monachijską fabrykę lokomotyw

Tabor i technika

Siemens rozbuduje swoją monachijską fabrykę lokomotyw

Redakcja/inf. pras. 03 kwietnia 2023

Zobacz również:

Vectron ma być homologowany we Francji

Tabor i technika

Vectron ma być homologowany we Francji

inf. pras. Siemens Mobility 27 czerwca 2023

Siemens przejmuje Optrail – włoskiego dostawcę srk

Biznes

Siemens przejmuje Optrail – włoskiego dostawcę srk

inf. pras. Siemens Mobility 02 czerwca 2023

Siemens Mobility z dużym kontraktem serwisowym w północnej Anglii

Tabor i technika

Siemens Mobility z dużym kontraktem serwisowym w północnej Anglii

inf. pras. Siemens Mobility 01 czerwca 2023

Bateryjne Mireo Plus B wykonało jazdę próbną [film]

Tabor i technika

Siemens rozbuduje swoją monachijską fabrykę lokomotyw

Tabor i technika

Siemens rozbuduje swoją monachijską fabrykę lokomotyw

Redakcja/inf. pras. 03 kwietnia 2023

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5