Jak dowiedział się "Rynek Kolejowy", w ubiegłym miesiącu Koleje Śląskie podpisały z firmą Industrial Division umowę ramową na dzierżawę pojazdów typu 14WE, które pool taborowy kupił z warszawskiej SKM.
Jak informuje "Rynek Kolejowy" rzeczniczka Kolei Śląskich Magdalena Iwańska, umowa została zawarta 12 stycznia, na okres sześciu miesięcy. – Ostateczna wartość umowy zależy od ewentualnego okresu dzierżawy i liczby pojazdów, nie może ona jednak wynieść więcej niż 1 918 800 zł brutto – podaje rzeczniczka.
Umowa nie jest wynikiem przetargu. Została zawarta na podstawie uchwały odstąpienia od regulaminu udzielania zamówień sektorowych na dostawy i usługi poniżej wymaganych prawem zamówień publicznych progów kwotowych.
– Umowa z Industrial Division nie opiewa na żadną konkretną liczbę pojazdów – jest to umowa ramowa, na podstawie której Koleje Śląskie mają możliwość dzierżawy ezt typu 14WE, każdorazowo wskazywanych w protokołach zdawczo-odbiorczych – tłumaczy Iwańska. Pojazdy te ID kupiło od warszawskiej SKM i
poddało modernizacji. Część
trafiła na testy do Kolei Małopolskich; 14WE użyto jako tabor zastępczy
podstawiony przez Pesę zamiast Elfów 2.
Koleje Śląskie nie odebrały jeszcze żadnego pojazdu w ramach kontraktu z Industrial Division. – Umowa została zawarta po to, byśmy mieli możliwość ewentualnego uzupełnienia naszej rezerwy taborowej – wyjaśnia przedstawicielka przewoźnika. Podobną rolę będzie prawdopodobnie pełnić
pojazd ENdolino z Kolei Dolnośląskich. Industrial Division nie komentuje zawarcia umowy.