– Koleje Śląskie są promotorem i propagatorem idei rozbudowy i ponownego wykorzystania sieci kolejowej w województwie śląskim – mówi prezes spółki, Wojciech Dignes.
Jak podkreśla, gęstość sieci kolejowej w województwie jest największa w Polsce. – Byłoby szkoda nie wykorzystać jej zarówno w transporcie pasażerskim, jak i towarowym – dodaje. Niedawno
zakończyły się prace nad Koncepcją funkcjonalno-przestrzenną Metropolitalnej Obwodnicy Kolejowej GOP. Przed rokiem Koleje Śląskie zaangażowały się w intensyfikację dyskusji na ten temat,
organizując przejazdy specjalne kolejową obwodnicą Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego.
Jest kilka kilka inicjatyw, które zmierzają do tego żeby przywrócić do ruchu pasażerskiego nieużywane od lat odcinki sieci kolejowej, po których odbywa się tylko ruch towarowy lub wręcz aby przywrócić połączenia kolejowe na liniach, na których infrastruktura została już zupełnie zlikwidowana. – Takim przykładem jest
odcinek kolei z Jastrzębia-Zdroju do Pawłowic, który umożliwiłby połączenie tego bardzo dużego miasta z resztą sieci kolejowej w województwie i w kraju – podkreśla Wojciech Dinges.