Koleje Śląskie ogłosiły nowy przetarg na dzierżawę 9 elektrycznych zespołów na przyszły rok. Poprzednie postępowanie zostało unieważnione, bo jedyna oferta – Przewozów Regionalnych – na prawie 15 mln złotych znacznie przekraczała kosztorys.
Podobnie jak w poprzednim zamówieniu chodzi o dostawę w formie dzierżawy dziewięciu elektrycznych zespołów trakcyjnych wraz ze świadczeniem usługi utrzymania poziomu pierwszego i drugiego. Specyfikacja zamówienia pasuje do starych pociągów EN57 (pojazdy trzyczłonowe, długości do 66 metrów, o prędkości maksymalnej do 110 km/h, ze 180–cioma miejscami siedzącymi i masą do 127 ton) tym bardziej, że w zamówieniu nie ustalono maksymalnego wieku pojazdów. W poprzednim przetargu Koleje Śląskie określiły, że na dzierżawę z utrzymaniem dziewięciu pojazdów chcą wydać nie więcej niż 9,156 mln złotych netto. Dokładnie taka sama kwota została wpisana w warunki nowego przetargu.
Obecnie Koleje Śląskie użytkują 16 pociągów EN57 Przewozów Regionalnych. Osiem jeździ jako tabor zastępczy przysłany przez Sigmę w zamian za niedostarczone pociągi VT614 (więcej). Za dzierżawę pozostałych ośmiu do od 1 kwietnia do 31 grudnia wraz z utrzymaniem połowy z nich Koleje Śląskie zapłacą ponad 8 mln złotych. Więcej na ten temat pisaliśmy tutaj.