W grudniu 2021 Koleje Śląskie planują uruchomić dwie nowe relacje pociągów. Regionalne pociągi pasażerskie wreszcie zaczną kursować bezpośrednio między Gliwicami a Bytomiem.
– Od nowego rozkładu jazdy chcielibyśmy uruchomić połączenia kolejowe na dwóch nowych trasach. Pierwszą z nich jest Bytom – Gliwice – powiedział Aleksander Drzewiecki, prezes Kolei Śląskich.
Brak pociągów pasażerskich między bardzo dużymi miastami – Gliwicami i Bytomiem, był od lat bardzo krytykowany. Pomimo tego, że między nimi istnieje linia kolejowa, na dłuższą metę nigdy nie udała się tu reaktywacja pociągów. Pomimo ograniczeń na niej (miejscami do 50 km/h), linia zdecydowanie ma potencjał. Tymczasem na trasie między Bytomiem a Gliwicami królują autobusy i komunikacja indywidualna.
– Chcielibyśmy uruchamiać między Bytomiem a Gliwicami około 12 par pociągów. Czas przejazdu między miastami szacujemy na około 20 minut. Uważamy, że to oferta konkurencyjna wobec innych środków transportu – dodaje Drzewiecki.
Z Cieszyna do Goleszowa
Także w grudniu Koleje Śląskie chciałyby zacząć obsługę linii 190 z Cieszyna do Goleszowa. Prace przy jej modernizacji zakończą się w drugiej połowie roku, w Cieszynie kończy się obecnie montaż sieci trakcyjnej na stacji.
– Między Cieszynem a Goleszowem uruchamiać będziemy o stałych godzinach pociąg wahadłowy. W Goleszowie możliwa będzie przesiadka na pociągi w kierunku Katowic, które, docelowo, po zakończeniu remontu linii 191, przyjadą z Wisły i Ustronia – powiedział prezes Kolei Śląskich. Dodaje, że w niedalekiej przyszłości, po zakończeniu wszystkich prac modernizacyjnych, pojawią się również bezpośrednie pociągi z Cieszyna do Katowic.
Według planów urzędu marszałkowskiego, między Katowicami a Wisłą ma kursować minimum 8 par pociągów w dni robocze, a 10 par w dni wolne od pracy. Natomiast między Cieszynem a Goleszowem ma jeździć 6 par pociągów.
– Niemniej jednak ostateczne wielkości uzależnione są od kształtowania się wielkości rekompensaty oraz możliwości gospodarki taborowej spółki Koleje Śląskie – informował niedawno na łamach prasy lokalnej wicemarszałek Śląskiego Dariusz Starzycki.
Do Kluczborka z Lublińca pociągiem Polregio
Koleje Śląskie od grudnia opuszczą też jedną z tras. Obsługa odcinka linii 143 na odcinku Kluczbork – Lubliniec, którą niedawno przejęły Koleje Śląskie, znów wpadnie w ręce Polregio. Jak się dowiedzieliśmy, jest to decyzja ekonomiczno-organizacyjna. Łatwiej jest realizować to połączenie spółce Polregio, które na Opolszczyźnie posiada swoją zaplecze i realizuje połączenia do Kluczborka zarówno z Opola jak i z Wrocławia.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.