Fala niezadowolenia pasażerów i ich odpływ do przewoźników autobusowych szybko zrewidowała politykę taryfową przewoźnika. Trwa ratowanie wizerunku firmy, która w ostatnich tygodniach ma fatalny PR.
Podwyżki w pociągach Kolei Śląskich bardzo mocno uderzyły w portfele pasażera, przewoźnik wycofał się też z bardzo ciekawej, wprowadzonej jesienią, oferty tańszych biletów pozaszczytowych. Jednocześnie z firmą
pożegnała się para wiceprezesów i bez większych problemów zaakceptowano spore podwyżki wynagrodzenia, których domagały się związki zawodowe.
Z firmą, bez podania przyczyn, żegna się też bloger, kierownik pociągu i kolejowy pasjonat
Konduktor Przemek, który przez lata budował pozytywny wizerunek tej firmy. Po zmianie cennika, co podkreślają pasażerowie, odpływ pasażerów jest duży, zwłaszcza, że na Śląsku i w Zagłębiu nierzadko mają oni alternatywę w postaci rozbudowanej sieci autobusów międzymiastowych.
Gdzie bilety stanieją?W charakterystyczny dla siebie sposób Koleje Śląskie
nie piszą o poprzednich podwyżkach, ale o „optymalizacji w KŚ”. Z której teraz trzeba się częściowo wycofać.
– Zgodnie z Państwa głosami, po zakończonej optymalizacji w KŚ, informujemy o obniżkach biletów na następujących trasach:
- Mysłowice – Oświęcim, cena biletu jednorazowego to 7 zł (po zmianach kosztował 10 złotych), biletu miesięcznego to 180 zł.
- Katowice – Lubliniec, cena biletu jednorazowego to 15 zł, biletu miesięcznego to 310 zł.
- Katowice – Tychy Lodowisko (po zmianach kosztował 7 złotych), cena biletu jednorazowego to 5,50 zł, biletu miesięcznego to 142 zł (po zmianach aż 222 złote).
- Rybnik – Racibórz, cena biletu jednorazowego to 10 zł (kosztował aż 14 złotych), biletu miesięcznego to 210 zł (cena do końca maja to 282 złote!)
- Racibórz – Chałupki, cena biletu jednorazowego to 7 zł (przez ostatnie dni cena wzrosła do 9 złotych), biletu miesięcznego to 165 zł (kosztował 200 złotych)
Obniżki cen biletów nie wejdą jednak w życie automatycznie, lecz będą wprowadzane w dniach 1-12 VI 2022, może się więc zdarzyć, że za bilet zapłacimy więcej.
Trwają poszukiwania następcy Aleksandra DrzewieckiegoKoleje Śląskie poinformowały ponadto, że poszukują wiceprezesa do spraw technicznych. Zgłoszenia na to stanowisko można składać do 15 czerwca.
– Kandydaci powinni mieć obywatelstwo polskie; ukończone studia wyższe, preferowane techniczne z zakresu transportu lub techniki taboru kolejowego; co najmniej dziesięcioletni staż pracy, w tym pięcioletni na stanowisku kierowniczym; korzystanie z pełni praw publicznych; posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych; niepodleganie określonym w przepisach prawa ograniczeniom lub zakazom zajmowania stanowiska członka zarządu w spółkach prawa handlowego. Kandydat powinien przedstawić zaświadczenie o niekaralności, mile widziane doświadczenie w pełnieniu funkcji członka zarządu spółki kapitałowej – czytamy.
Funkcję członka zarządu ds. technicznych sprawował do maja Aleskander Drzewiecki,
ale zrezygnował z tej funkcji. Wcześniej był prezesem KŚ.