Koleje Mazowieckie mają coraz nowszy tabor, w związku z czym pozbywają się najstarszych jednostek typu EN57. Na zezłomowanie czeka obecnie połowa z nich, czyli 20 sztuk.
Jak informuje "Rynek Kolejowy" rzeczniczka Kolei Mazowieckich Donata Nowakowska, obecnie w parku taborowym spółki jest 41 szt. ezt EN57 (
o osiem mniej niż rok temu). Spółka sprzedaje właśnie połowę z nich. – Pojazdy serii EN57 są wyłączone z eksploatacji ze względu na osiągnięty przebieg, który obliguje do naprawy w poziomie utrzymania P5, której wykonanie nie ma ekonomiczno-racjonalnego uzasadnienia – wyjaśnia przedstawicielka KM.
Spółka ogłosiła przetarg na sprzedaż złomu pozyskanego z likwidacji fizycznej wycofanych z eksploatacji 16 pojazdów serii EN57. Dlaczego KM złomują pojazdy, zamiast sprzedać je chętnym przewoźnikom? – Ogłoszenie o sprzedaży tych pojazdów na złom zostało poprzedzone próbami sprzedaży ich innym podmiotom – zapewnia rzeczniczka; chętnych jednak nie było. – W związku z brakiem zainteresowania naszą ofertą podjęliśmy decyzję o ogłoszeniu postępowania nieograniczonego dotyczącego sprzedaży złomu pozyskanego z likwidacji fizycznej wycofanych z eksploatacji EN57 – informuje Nowakowska.
Spółka sprzedaje łącznie 20 ezt EN57, bo kolejne cztery są w trakcie procedury sprzedaży. Zgodnie z założeniami, dzięki dostawom nowego taboru
spółka pozbędzie się wszystkich niezmodernizowanych EN57. Przewoźnik posiada m.in.
najstarszy wciąż sprawny zespół trakcyjny serii EN57, o numerze 038. Z szacunku do historii, przewoźnik na razie przedłużył jego eksploatację i
przywróci mu oryginalne malowanie.