Koleje Mazowieckie potwierdziły, że ZNTK Mińsk Mazowiecki z grupy kapitałowej Pesa wykonają modernizacje różnych poziomów utrzymania pojazdów EN57. ZNTK złożyły najtańszą ofertę we wszystkich trzech zadaniach na prace przy łącznie 91 pojazdach.
W przetargu swoje oferty złożył także Newag oraz Zakład Naprawy Taboru Przewozów Regionalnych w Kruszewcu (na pierwsze zadanie dotyczące napraw 19 EN57 poziomu P4 z modyfikacjami). Obie okazały się droższe niż oferta ZNTK Mińsk Mazowiecki. W przetargu nie wzięła udziału FPS Poznań, która zamierza wejść na rynek modernizacji EN57, lecz w tej chwili nie ma jeszcze ku temu niezbędnego doświadczenia. Wszystkie prace w trzech zadaniach zostały zaplanowane na 3 następne lata i muszą zostać zakończone jesienią 2018. Przy sporej skali zamówienia oznacza to gwarancje pracy dla ZNTK z Mińska, wyspecjalizowanego w modernizacjach popularnych wciąż na polskich torach jednostek trakcyjnych. Więcej na ten temat przeczytasz TUTAJ.
Za najważniejszą część przetargu, czyli naprawę poziomu P5 wraz z modernizacją 39 pojazdów EN57, Koleje Mazowieckie zapłacą 263 mln zł.
Zarząd Kolei Mazowieckich potwierdził, że prace zlecone na EN57 w ramach rozstrzygniętego właśnie przetargu, będą ostatnimi związanymi z taborem tego typu. Po 2018 roku planuje się zakupy wyłącznie nowych pociągów.
Wszystkie informacje na temat przetargu znajdziesz na portalu MONITOR.