Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Koleje Mazowieckie zamawiają kolejnych 10 Flirtów w ramach opcji

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.

Data publikacji:
17-07-2024
Ostatnia modyfikacja:
17-07-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Koleje Mazowieckie zamawiają kolejnych 10 Flirtów w ramach opcji
Fot. KMFlirt na tle panoramy Warszawy. Takich pojazdów będzie na Mazowszu więcej
Koleje Mazowieckie skorzystały z opcji na dostawę 10 pięcioczłonowych ezt w ramach umowy na dostawę 15 pięcioczłonowych ezt zawartej na początku lipca. Oznacza to, że umowa na dostawę 15 plus 10 ezt zostanie zrealizowana w pełnym zakresie. Doliczając 25 pojazdów Flirt zamówionych na podstawie umowy ramowej (w realizacji są już dwie pierwsze umowy wykonawcze) Stadler Polska wyprodukuje dla Kolei Mazowieckich łącznie 50 nowych pojazdów typu Flirt.

Wartość tego projektu wynosi ponad 529 mln zł netto i oprócz zakupu nowoczesnych pojazdów obejmuje także koszt 18 – letniego serwisu oraz dwóch napraw w poziomie utrzymania P4. Realizacja tej inwestycji uzyskała dofinansowanie ze środków Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności w wysokości 143,6 mln zł.

Robert Stępień, prezes zarządu, dyrektor generalny Kolei Mazowieckich podkreśla, jak dużą rolę odegrała spółka w zmianie wizerunku pasażerskiego transportu kolejowego i to nie tylko w aspekcie regionalnym, ale ogólnokrajowym. – A było to możliwe dzięki licznym inwestycjom zrealizowanym zarówno przez właściciela, czyli samorząd województwa mazowieckiego, jak również dzięki efektywnemu pozyskaniu i wykorzystaniu środków unijnych.

– Kolejne, nowoczesne elektryczne zespoły trakcyjne Flirt umożliwią rozwój oferty przewozowej Kolei Mazowieckich poprzez zwiększenie liczby połączeń na bardzo obciążonych trasach o charakterze regionalnym: Warszawa – Płock, Warszawa – Otwock i Warszawa – Sochaczew – mówi Czesława Sulima, członek zarządu, dyrektor eksploatacyjny Kolei Mazowieckich.

– Bardzo się cieszymy z otrzymania zamówienia na dodatkowych 10 pojazdów i z przyjemnością rozpoczynamy realizację złożonych przez naszego Klienta zamówień na łącznie 50 nowoczesnych i komfortowych pociągów elektrycznych Flirt. Zdecydowana większość z nich wyjedzie na Mazowieckie tory już za dwa lata. Mamy nadzieję, że także umowa ramowa zostanie zrealizowana w pełnym zakresie i wkrótce pula zamówionych w siedleckim zakładzie pojazdów powiększy się o kolejne 25 jednostek – komentuje Arkadiusz Świerkot, członek zarządu Stadler Polska ds. sprzedaży.



Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Kolejny szwajcarski kontrakt Stadlera. Ezety trafią do RBS

Tabor i technika

Kolejny szwajcarski kontrakt Stadlera. Ezety trafią do RBS

Roman Czubiński 02 grudnia 2024

Teksas kupuje kolejne spalinowe Flirty od Stadlera

Infrastruktura

Teksas kupuje kolejne spalinowe Flirty od Stadlera

Michał Szymajda 26 listopada 2024

Stadler: Jesteśmy gotowi, by sprostać zapotrzebowaniu na tabor

Tabor i technika

Stadler: Przez powodzie i nawałnice zysk będzie mniejszy

Biznes

Stadler Converter – nowy zakład Stadlera w Białymstoku

Tabor i technika

24 pociągi bateryjne Stadlera dla duńskiego Lokaltog

Tabor i technika

24 pociągi bateryjne Stadlera dla duńskiego Lokaltog

inf. pras. Stadler, oprac. ms. 09 października 2024

Zobacz również:

Kolejny szwajcarski kontrakt Stadlera. Ezety trafią do RBS

Tabor i technika

Kolejny szwajcarski kontrakt Stadlera. Ezety trafią do RBS

Roman Czubiński 02 grudnia 2024

Teksas kupuje kolejne spalinowe Flirty od Stadlera

Infrastruktura

Teksas kupuje kolejne spalinowe Flirty od Stadlera

Michał Szymajda 26 listopada 2024

Stadler: Jesteśmy gotowi, by sprostać zapotrzebowaniu na tabor

Tabor i technika

Stadler: Przez powodzie i nawałnice zysk będzie mniejszy

Biznes

Stadler Converter – nowy zakład Stadlera w Białymstoku

Tabor i technika

24 pociągi bateryjne Stadlera dla duńskiego Lokaltog

Tabor i technika

24 pociągi bateryjne Stadlera dla duńskiego Lokaltog

inf. pras. Stadler, oprac. ms. 09 października 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5