Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Koleje Mazowieckie z finansowaniem od BGK i PKO Banku Polskiego na Flirty

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.

Data publikacji:
02-09-2024
Ostatnia modyfikacja:
02-09-2024
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Koleje Mazowieckie z finansowaniem od BGK i PKO Banku Polskiego na Flirty
Fot. KMKoleje Mazowieckie z finansowaniem na kolejne Flirty
Bank Gospodarstwa Krajowego oraz PKO Bank Polski udzieliły Kolejom Mazowieckim blisko 1,9 mld zł finansowania. Kredyt wesprze realizację projektu inwestycyjnego, w ramach którego spółka zakupi 75 nowych, pięcioczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych (ezt). Nowe pociągi kursować będą praktycznie po całym województwie mazowieckim.

W ostatnich miesiącach Koleje Mazowieckie podpisały 2 umowy obejmujące zakup łącznie 75 nowoczesnych Flirtów wraz z usługą 18-letniego utrzymania, opcją na wykonanie do dwóch napraw w poziomie utrzymania P4, pakietami naprawczo-pozderzeniowymi oraz szkoleniem pracowników z ich obsługi. Pojazdy zostaną wyprodukowane w Siedlcach przez Stadler Polska. Łączna wartość tych kontraktów to ok. 3,9 mld zł netto.

Finansowanie udzielone przez konsorcjum dwóch banków obejmuje ok. 943 mln zł z PKO Banku Polskiego, który jest agentem kredytu i zabezpieczeń i ok. 943 mln zł z BGK. Projekty uzyskały także dofinansowanie z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO) w wysokości ponad 862 mln zł oraz z Programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021-2027 (FEM) w wysokości ponad 336 mln zł.

– Podpisana dziś umowa jest jedną z największych umów kredytowych w Polsce w sektorze transportu kolejowego. Inwestycje Kolei Mazowieckich związane z zakupem nowoczesnych pojazdów to także jedne z największych tego typu projektów w sektorze pasażerskiego transportu kolejowego, współfinansowane środkami unijnymi – z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO) oraz Programu Fundusze Europejskie dla Mazowsza 2021-2027 (FEM).

– Dzięki inwestycji Kolei Mazowieckich, mieszkańcy województwa będą mogli korzystać z coraz większej liczby nowoczesnych pociągów w codziennych dojazdach do pracy czy szkoły. Rozwój regionalnego pasażerskiego transportu kolejowego realnie wpływa na poprawę warunków życia lokalnych społeczności. Bardzo się cieszę, że jako polski bank rozwoju mamy swój udział w tym ważnym projekcie. Poprzez finansowanie takich inwestycji realizujemy misję BGK, którą jest wspieranie zrównoważonego rozwoju społeczno-gospodarczego Polski – mówi Mirosław Czekaj, Prezes Zarządu Banku Gospodarstwa Krajowego.

– PKO Bank Polski z pełnym zaangażowaniem wspiera inicjatywy, które przyczyniają się do realizacji celów klimatycznych Unii Europejskiej, nadając jednocześnie mocny impuls Zielonej Transformacji w obszarze zrównoważonego i nowoczesnego transportu publicznego w Polsce. Jesteśmy dumni, że możemy finansować zakup taboru, który nie tylko podnosi komfort podróżnych, ale również w istotny sposób przyczynia się do ograniczenia emisji CO2 – mówi Ludmiła Falak-Cyniak, Wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego nadzorująca Obszar Bankowości Korporacyjnej i Inwestycyjnej.

– Podpisanie tej umowy jest dla nas niezmiernie ważne i stanowi kolejny krok w rozwoju naszej spółki. Jest to także istotna informacja dla mieszkańców Mazowsza. Pozyskane środki pozwolą na zrealizowanie naszych planów inwestycyjnych zgodnie z przyjętą strategią taborową. Zakup kolejnych 75 nowoczesnych pojazdów typu FLIRT przyczyni się do polepszenia oferty przewozowej KM oraz umocnienia pozycji Kolei Mazowieckich jako nowoczesnego przewoźnika kolejowego. Obecnie zajmujemy 3 miejsce pod względem udziałów w rynku pasażerskich przewoźników kolejowych. Cieszymy się, że tak wielu podróżnych wybiera nasze pociągi jako swój codzienny środek transportu – powiedział Robert Stępień, Prezes Zarządu, Dyrektor Generalny Kolei Mazowieckich.

Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Stępień (Koleje Mazowieckie): 70 mln pasażerów za siedem lat

Pasażer

Stępień (Koleje Mazowieckie): 70 mln pasażerów za siedem lat

Łukasz Malinowski 01 listopada 2024

Flirty królują na Mazowszu. "Niedługo pożegnamy EN57"

Tabor i technika

Flirty królują na Mazowszu. "Niedługo pożegnamy EN57"

Łukasz Malinowski 17 września 2024

Wiadomo, kto naprawi Flirta3 uszkodzonego pod Skierniewicami

Tabor i technika

Koleje Mazowieckie wracają do diesla. Chcą kupić nawet 10 jednostek

Tabor i technika

Zobacz również:

Stępień (Koleje Mazowieckie): 70 mln pasażerów za siedem lat

Pasażer

Stępień (Koleje Mazowieckie): 70 mln pasażerów za siedem lat

Łukasz Malinowski 01 listopada 2024

Flirty królują na Mazowszu. "Niedługo pożegnamy EN57"

Tabor i technika

Flirty królują na Mazowszu. "Niedługo pożegnamy EN57"

Łukasz Malinowski 17 września 2024

Wiadomo, kto naprawi Flirta3 uszkodzonego pod Skierniewicami

Tabor i technika

Koleje Mazowieckie wracają do diesla. Chcą kupić nawet 10 jednostek

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5