Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

Koleje Mazowieckie ponownie wybierają Flirty Stadlera

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
19-06-2024
Ostatnia modyfikacja:
20-06-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
Koleje Mazowieckie ponownie wybierają Flirty Stadlera
Fot. Koleje Mazowieckie
Samorządowy przewoźnik przeznaczył na projekt taborowy kwotę 1,2 mld złotych. Pierwszych 15 elektrycznych zespołów trakcyjnych ma zostać dostarczonych do końca 2027 roku.

Przetarg na nowe elektryczne zespoły trakcyjne w ilości 15 pojazdów oraz kolejnych 10 w ramach tzw. prawa opcji, rozpoczął się na początku grudnia 2023 roku. Jest to jedno z kilku postępowań, które w ostatnich miesiącach ogłosiły Koleje Mazowieckie.

W ostatnich dniach ogłoszono wybór najkorzystniejszej oferty. Samorządowy przewoźnik przekazał, że jest to firma Stadler. Siedlecki producent zaoferował za dostawę 15+10 pojazdów wraz z wykonaniem dwóch napraw P4, kwotę 1,63 mld złotych.

Od momentu podpisania umowy pociągi powinny przyjechać na Mazowsze w ciągu 3,5 roku. Oznacza to, że wszystkie elektryczne składy zaczną wozić pasażerów przynajmniej do końca 2027 roku. Warto wspomnieć, że samorządowy przewoźnik przeznaczył na ten projekt taborowy kwotę 1,2 mld złotych. Biorąc pod uwagę, że wybrana oferta jest o ponad 400 mln droższa, trzeba będzie znaleźć dodatkowe środki.

Prezes Kolei Mazowieckich Robert Stępień zapowiadał Rynkowi Kolejowemu już latem ubiegłego roku, że zakupy taboru zostaną zrealizowane niezależnie od tego, czy uda się na nie pozyskać dofinansowanie, czy też nie.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

ED72 z Polregio do naprawy głównej. Przewoźnik szuka wykonawców

Tabor i technika

ED72 z Polregio do naprawy głównej. Przewoźnik szuka wykonawców

Daniel Siwak 15 listopada 2024

Malinowski: Piętrowe ezety powtórzą sukces Pendolino

Biznes

Malinowski: Piętrowe ezety powtórzą sukces Pendolino

Michał Szymajda 14 listopada 2024

Pasażerowie są w aglomeracjach. Trzeba to wykorzystać

Biznes

Hitachi celuje w polski rynek taborowy

Tabor i technika

Hitachi celuje w polski rynek taborowy

Łukasz Malinowski 14 listopada 2024

Już 50 RegioFoxów z Pesy na lokalnych trasach w Czechach

Tabor i technika

Zobacz również:

ED72 z Polregio do naprawy głównej. Przewoźnik szuka wykonawców

Tabor i technika

ED72 z Polregio do naprawy głównej. Przewoźnik szuka wykonawców

Daniel Siwak 15 listopada 2024

Malinowski: Piętrowe ezety powtórzą sukces Pendolino

Biznes

Malinowski: Piętrowe ezety powtórzą sukces Pendolino

Michał Szymajda 14 listopada 2024

Pasażerowie są w aglomeracjach. Trzeba to wykorzystać

Biznes

Hitachi celuje w polski rynek taborowy

Tabor i technika

Hitachi celuje w polski rynek taborowy

Łukasz Malinowski 14 listopada 2024

Już 50 RegioFoxów z Pesy na lokalnych trasach w Czechach

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5