Od dzisiaj pasażerowie korzystający z usług spółki Koleje Mazowieckie mogą korzystać z nowego numeru infolinii, pod którym znajdą informacje o połączeniach kolejowych, o cenach biletów, o ofertach przewoźnika oraz o utrudnieniach w kursowaniu pociągów. Spółka uruchomiła właśnie nowoczesne call center, które poprawi dostęp do informacji pasażerskiej przewoźnika.
Dostawcą usługi jest firma Polkomtel SA. Dzięki systemowi wIVR pasażerowie mogą dzwonić pod numer telefonu 22 364 44 44 i pod tym numerem uzyskają pełną informację m. in. o utrudnieniach w kursowaniu pociągów, o rozkładzie jazdy (nie tylko Kolei Mazowieckich, lecz także Przewozów Regionalnych i PKP Intercity), a także o specjalnych ofertach proponowanych pasażerom KM.
Do tej pory uruchomiono 7 stanowisk. Dwa z nich znajdują się poza Warszawą - w Siedlcach i w Radomiu. Przedstawiciele firmy Polkomtel SA – dostawcy usługi – zapewnili, że istnieje możliwość zwiększenia liczby stanowisk w call center. – Są takie możliwości, więc jeśli będzie większe zapotrzebowanie, rozważymy możliwość rozszerzenia naszej oferty – powiedziała „Rynkowi Kolejowemu” rzeczniczka spółki Donata Nowakowska.
– To przede wszystkim dobra informacja dla pasażerów, którzy za pomocą telefonu będą mogli w każdej chwili i w każdym miejscu otrzymać pełną informację na temat konkretnego połączenia, zdarzenia czy problemu. Oczywiście mam nadzieję, że takich sytuacji będzie jak najmniej. Profesjonalny przewoźnik musi się jednak na taką ewentualność przygotować – podkreślił marszałek województwa mazowieckiego Adam Struzik. Marszałek dodał, że samorządowa spółka odnosi znaczne sukcesy, a dowodem tego jest chociażby znaczny wzrost liczby przewiezionych pasażerów w stosunku do roku 2006, kiedy to spółka miała wyniki na poziomie 40 mln przewiezionych osób. – Koleje Mazowieckie ułatwiają ludziom życie w naszym regionie, a call center jest unowocześnieniem spółki – podsumował marszałek Adam Struzik.
Członek zarządu spółki Koleje Mazowieckie Michał Panfil dodał, że w systemie będzie można jednocześnie obsłużyć 10 połączeń. Panfil podkreślił, że spółka przygotowuje się do Euro 2012 oraz że rzetelna informacja i właściwa obsługa pasażera to priorytety na zbliżające się mistrzostwa.
Numer 22 364 44 44 czynny jest przez całą dobę. Kolejny krok Kolei Mazowieckich w kierunku poprawy obsługi pasażerów to uruchomienie sprzedaży biletów przez internet, wyposażanie stacji i przystanków w biletomaty, a także wdrożenie systemu "Karta Mazowiecka" podobnego do systemu Warszawskiej Karty Miejskiej ZTM-u.