Spółka zamontowała nowoczesne urządzenia zliczające firmy Dilax w 69 pojazdach. Posiadają one moduł integracji z każdym innym systemem zliczania, który w przyszłości zostanie zamontowany na kolejnych pojazdach. Dzięki systemom liczącym będzie możliwe lepsze dostosowanie oferty do oczekiwań podróżnych.
Lepiej przewidywać potoki pasażerskie
W System Automatycznego Zliczania Pasażerów firmy Dilax są wyposażone pojazdy ER 75 Flirt oraz wagony piętrowe zarówno firmy Bombardier, jak i Pesy. Oprócz zasadniczej funkcji zliczania potoków podróżnych urządzenia posiadają aplikację umożliwiającą współpracę z innymi systemami liczącymi, a przez to możliwość tworzenia zintegrowanych raportów zbiorczych dla konkretnego pociągu, stacji czy linii.
– Jako przewoźnik dysponujemy najnowocześniejszym parkiem taborowym, wdrożyliśmy innowacyjne rozwiązania służące obsłudze podróżnych, m.in. Kartę Mazowiecką, bilet przez Internet czy płatności bezgotówkowe. Mamy także bogatą ofertę handlową. Wszystkie nasze działania mają na celu maksymalizację zadowolenia naszych podróżnych. Dlatego teraz wkraczamy w nowy etap: chcemy poznać szczegółowe preferencje naszych podróżnych. Dzięki systemom liczącym będziemy mieli wiedzę o tym, jak rozkładają się potoki pasażerskie, jakie odcinki na danej trasie cieszą się największym zainteresowaniem, na których stacjach jest największa wymiana pasażerów, w jakie dni najczęściej korzystają oni z połączeń. Ta wiedza pozwoli nam lepiej dopasować się do oczekiwań pasażerów, a to – mam nadzieję – bezpośrednio przełoży się na zadowolenie pasażera – mówi Dariusz Grajda, członek zarządu, dyrektor handlowy KM.
Zasada działania systemu
System zliczania pasażerów Dilax Citisense jest zintegrowany z każdym innym systemem zliczania, który jest bądź będzie zamontowany w kolejnych pojazdach. Dzięki pozycjonowaniu pociągu za pomocą GPS system zliczający poprawnie identyfikuje stacje i przystanki, na których zatrzymuje się pociąg. Grupy czujników zamontowanych nad drzwiami na zasadach przecięcia podwójnej wiązki świetlnej określają kierunek przemieszczania się podróżnych oraz ich liczbę. Wyniki z każdych drzwi przekazywane są do komputera pokładowego pojazdu wiodącego, a ten za pomocą fal GSM przekazuje dane do serwera spółki. Tu dane są odbierane i przetwarzane w jeden raport dla stacji. Kolejne zatrzymania i kolejne raporty stacyjne tworzą raport dla pociągu. Następne raporty z pociągów tworzą raporty dobowe dla linii, a te tworzą raporty dla linii w interesującym nas przedziale czasowym (tygodniowe, miesięczne, kwartalne, roczne).
– Cieszymy się, że dzięki Kolejom Mazowieckim zyskaliśmy klienta, który – tak jak my – stawia na mobilność przyszłości. Nasze innowacyjne technologie precyzyjnego zliczania pasażerów oraz oprogramowanie do zarządzania danymi i analizy predykcyjnej Dilax Citisense wspomagają przedsiębiorstwa w rozwoju nowoczesnych usług komunikacyjnych. Tym samym Koleje Mazowieckie są najlepiej przygotowane na stale zmieniające się, złożone wymogi rynku: dzisiaj, jutro i w przyszłości – mówi Sassan Schirazi, dyrektor Działu Public Mobility Dilax.
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.