Oferta Pesy na przeglądy elektrycznych zespołów trakcyjnych Elf wyprodukowanych właśnie przez tę fabrykę okazała się być dla Kolei Mazowieckich za droga. Przewoźnik w trybie bezprzetargowym zlecił wykonanie najpotrzebniejszych napraw producentowi i przygotowuje się do następnego przetargu.
Nierozstrzygnięte zamówienie obejmowało obsługę w poziomach utrzymania P1, P2, P3 (z wyłączeniem mycia, wodowania, odfekalniania) oraz naprawy w poziomie utrzymania P4 wraz z modyfikacją 16 sztuk elektrycznych zespołów trakcyjnych typu serii EN76 (Elf). Modyfikacja polegać miała m.in. na zmianie systemu otwierania drzwi, montażu nowych osłon zgarniaczy czy instalacji nadajników bezprzewodowego Internetu. Odnowiona miała być też powłoka lakiernicza. Pojazdy wyprodukowane w 2011 roku miały być serwisowane do końca 2019 roku. Przewoźnik orzekł jednak, że nie jest w stanie sprostać finansowo ofercie przedłożonej przez Pesę, opiewającej na 100 mln 745 tys. brutto.
– Kolejne ogłoszenie dotyczące przedmiotowego przetargu zostanie ogłoszone jeszcze w tym miesiącu. Jego przesunięcie w czasie w żadnym razie nie może wpłynąć negatywnie na ofertę KM z tego względu, że dołożymy starań, by ezt przeszły niezbędne przeglądy i naprawy w terminie, który nie będzie kolidować z potrzebą eksploatacji pojazdów. Co do kwoty, jaką chcemy przeznaczyć na realizację zamówienia, zostanie ona opublikowana w dniu otwarcia ofert – powiedziała Jolanta Maliszewska z biura prasowego Kolei Mazowieckich.
Na razie Koleje Mazowieckie skorzystały z możliwości prawnej zlecenia usługi utrzymania krótkookresowego Pesie, w postaci powierzenia jej wykonania najpotrzebniejszych przeglądów i napraw, dzięki czemu przesunięcie wyłonienia wykonawcy szerszych prac przy ezt nie spowoduje przestoju pojazdów.
Już 16-17 marca w Warszawie kolejna edycja Europejskiego Forum Taborowego. Jak co roku, konferencja podejmie tematykę zakupów i modernizacji taboru kolejowego w państwach Europy Środkowo-Wschodniej. To już trzecia edycja największej i najbardziej prestiżowej konferencji w regionie, poświęconej wielowątkowej dyskusji na temat stanu obecnego i przyszłości branży dostawców kompletnych pojazdów szynowych, producentów komponentów i podzespołów, poddostawców, dostawców usług i urządzeń służących utrzymaniu taboru kolejowego.
Więcej informacji na temat wydarzenia - program i możliwość rejestracji